در جلسه مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی مشکلات راه اندازی مجدد کارخانه قند شازند بررسی شد.

بررسی مشکلات راه اندازی مجدد کارخانه قند شازندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، جلسه مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی و شهرستان شازند و کمیته تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان شازند که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد مشکلات راه اندازی مجدد کارخانه قند شازند مورد بررسی قرار گرفت.

کارخانه قند شازند   نخستین کارخانه‌های قند کشور است که در سال ۱۳۱۷ ساخته شد  ودر طی مدت فعالیت کارخانه، چند بار بازسازی شده و تا سال ۸۹ نیز فعالیت داشت، اما به دلیل برخی مسائل از جمله واردات بی رویه شکر این کارخانه به تعطیلی کشیده شده و تولید قند و شکر از توجیه افتاد.

قرار بود با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها بخشی از هزینه‌های را ه اندازی مجدد کارخانه‌های قند کشور از محل اجرای این قانون به صورت یارانه تامین شود که این کار انجام نشد.

سید علی آقازاده استاندار مرکزی ۲ روز پیش در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی با اشاره به انعقاد قرارداد راه اندازی کارخانه قند شازند گفت: با پیگیری‌های انجام شده تا پایان تابستان امسال قرارداد راه اندازی مجدد این کارخانه  منعقد می‌شود.

آقازاده با بیان اینکه سهامداران آینده این کارخانه شهرداری و دهیاری‌های روستا‌ها خواهند بود افزود: یکی از مشکلات شهرستان شازند بیکاری ۳ هزار نیروی شاغل در کارخانه قند بود.

جلسه رفع موانع تولید شازند با حضور معاون اقتصادی استاندارمرکزی، نعمتی مدیر کل اقتصادی استانداری، آمره‌ای مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان، وحاجی پور مدیرکل صنعت و معدن تجارت، فرماندار شازند بخشداران و تعدادی از مسئولین در محل سالن جلسات فرمانداری شهرستان شازند برگزار و علاوه بر کارخانه قند شازند مشکلات استقرار شرکت موهیکو، توسعه ناحیه صنعتی شهید بابائی واگذاری سد هندودر به شهرداری شازند بررسی شد.

انتهای پیام / ج

در جلسه رفع موانع تولید شازند مشکلات راه اندازی مجدد کارخانه قند بررسی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.