مدیر جهاد کشورزی شهرستان کارون از برداشت غوره از تاکستان‌های این شهرستان خبر داد.

ناصر حسین پور، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کارون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،گفت: حدود ۱۲۰ هکتار از مزارع این شهرستان به کشت انگور اختصاص یافت که متاسفانه در سیلاب اخیر حدود ۸۰ درصد این تاکستان‌ها خسارت جدی از ۱۰ تا ۱۰۰ درصد گزارش شده است.

وی بیان داشت: کشت انگور در روستا‌های غزاویه بزرگ، چمیان، چمیان اسلام آباد و روستا‌هایی در بخش اسماعیلیه شهرستان کارون انجام شد.

حسین پور تصریح کرد: علیرغم این آسیب ها، حدود ۷۰ هکتار از این تاکستان‌ها از خسارت سیل در امان مانده اند و از روز‌های گذشته برداشت غوره در این شهرستان آغاز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کارون افزود: برداشت غوره حداکثر تا ۲ هفته آینده ادامه دارد و پس از آن عملیات برداشت انگور آغاز می‌گردد.

صادرات به سایر استان‌ها انجام نمی‌شود

این مقام مسئول درخصوص صادرات این محصول اظهار داشت: در سال‌های گذشته بخاطر مناسب بودن میزان تولید، این محصول در بازار اهواز عرضه، حتی به استان تهران هم صادر می‌شد، اما در سال جاری بدلیل وقوع سیلاب و از بین رفتن بخش زیادی از محصول غوره این شهرستان، صادرات به سایر استان‌ها انجام نمی‌شود.

گفتنی است؛ غوره همان انگور نارس است که ترش مزه بوده و قبل از تبدیل شدن به انگور برداشت می‌شود. این محصول را بصورت ترشی، یا آبگیری شده آن را بعنوان چاشنی غذا‌ها و تنظیم فشارخون و برخی بیماری‌ها مصرف می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.