فرماندار شهرستان کارون خبر داد؛

برگزاری اولین جشنواره برداشت انگور در شهرستان کارون

فرماندار شهرستان کارون گفت: اولین جشنواره برداشت انگور در روستای غزاویه بزرگ شهرستان کارون 14 و 15 تیرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازاهواز، معصومه خنفری، فرماندار شهرستان کارون با اشاره به برگزاری جشنواره برداشت انگور برای نخستین بار در این شهرستان در روزهای 14 و 15 تیرماه سال جاری بیان داشت: معرفی آداب و رسوم و فرهنگ منطقه، عرضه و نمایش انواع محصولات کشاورزی، غذاها، بازی ها و موسیقی محلی، صنایع دستی و قایقرانی در هور عطیش در حاشیه این جشنواره برگزار می گردد.

وی اذعان کرد: اگروتوریسم یا به عبارتی دیگر توسعه پایدار گردشگری-کشاورزی، میراث زنده ای است که روز به روز در حال گسترش است و شهرستان کارون در نظر دارد تا با استفاده از این ظرفیت خود را بعنوان یکی از قطب های این گردشگری پر جاذبه معرفی کند.

خنفری در ادامه تاکستان های شهرستان کارون از غزاویه تا چمیان و همچنین وجود روستای عطیش میراث دار معماری سنتی را از جاذبه های گردشگری و بوم گردی شهرستان کارون عنوان کرد.

فرماندار شهرستان کارون، این شهرستان را آیینه تمام نمای ظرفیت های استان خوزستان دانست و افزود: تابلوی زیبایی که در کنار نفت و گاز و بیابان، آب و تاکستان و نخلستان و گاومیش و انواع ماهی ها و غیره همه جلوه های زیبای طبیعت را بدون مرز در کنار هم قرار داده و ظرفیت های نهفته ای که همگی فرصت و غنیمت هستند و می تواند در رونق اقتصادی و معیشتی و ایجاد اشتغال پایدار در منطقه نقش داشته باشند.

این مقام مسئول برداشت انواع انگور سلطانی، عسکری، یاقوتی و غیره از تاکستان های شهرستان کارون در خرداد و تیرماه را نشان از آغاز جنب و جوش و کار و فعالیت در آغاز فصل گرما عنوان کرد.

معصومه خنفری اذعان داشت: با برگزاری جشنواره برداشت انگور در گرما هوا شهرستان کارون پرچم دار این رویداد گرم در خوزستان شد تا نشان دهیم شریان حیات استان در بهمن و اسفند خلاصه نمی شود، بلکه خوزستان با گرما جان تازه می گیرد و شور و نشاط هیچ زمانی تمام شدنی نیست.

وی تصریح کرد: مصمیم در آینده ای نزدیک جشنواره برداشت خرما نیز در شهرستان کارون برگزار نماییم.

فرماندار شهرستان کارون در یک اقدام مبتکرانه، دعوتنامه را همراه یک سبد انگور نوبرانه برای دعوت مسئولان و شخصیت ها در این جشنواره ارسال کرد.

انتهای پیام/گ

جشنواره برداشت انگور برگزار می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.