بهره برداری از طرح آب شیرین کن روستای شهید بهشتی شوش

در آیینی با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و جمعی از مسوولان محلی، طرح آب شیرین کن روستای شهید بهشتی شوش به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در آیین بهره برداری از طرح آب شیرین کن روستای شهید بهشتی شوش گفت: این طرح برای نخستین بار در کشور به عنوان پایلوت اجرا شده است.

وی با بیان اینکه طرح‌های مشابهی بزودی در ۲۰ روستای استان خوزستان اجرا می‌شود، اظهار داشت: این طرح با تکنولوژی روز و با انرژی و کیفیت بهتر نسبت به طرح‌های قبل اجرا شده است.

غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان نیز در این آئین بیان کرد: براساس قرارداد منعقد شده بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و آبفار کشور آب آشامیدنی با کیفیت برای استان خوزستان به ویژه روستا‌ها تأمین می‌شود.

وی تصریح کرد: این طرح از نظر انرژی و پساب برای استان خوزستان اهمیت فراوانی دارد.

عادل حرباوی، مدیرکل آبفار خوزستان گفت: طرح آب شیرین کن شهید بهشتی با اعتبار ۵۵ میلیارد ریال در دهستان چنانه از توابع بخش فتح‌المبین به بهره‌برداری رسیده است.

وی اذعان داشت: این طرح کیفیت آب آشامیدنی ۱۰ روستا با جمعیت بیش از سه هزار نفر را طبق استاندارد‌های بهداشتی، افزایش می‌دهد.

حرباوی افزود: این طرح ظرفیت تصفیه روزانه ۱۸۰ مترمکعب آب روستا‌های شیخ‌علی (بهشتی)، محمد صافی، شهرک مجاهدین و مزعل ضمدی را دارد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری روز دوشنبه در سفر یک روزه خود از دانشگاه‌های علوم پزشکی و شهید چمران اهواز دیدن کرد و به دیدار نماینده، ولی فقیه در خوزستان رفت.

ستاری همچنین برای شرکت در آئین بهره برداری از شرکت تولید خوراک دام طلایه داران امین دزفول در دانشگاه جندی شاپو این شهرستان حضور یافت.

انتهای پیام/گ

افتتاح طرح آب شیرین کن در شوش

برچسب ها: انتقال آب ، آب و برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.