‍ جلسه نظام راهبری مدرسه محوری با حضور دبیران قطب۲ در استان ایلام برگزار شد.

‍ جلسه نظام راهبری مدرسه محوری با حضور دبیران قطب۲ در ایلام

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ در روز سه شنبه تاریخ ۲۰ خرداد ماه جلسه‌ای با حضور معاون آموزش متوسطه استان و اعضای ستاد نظام راهبری مدرسه محوری استان ایلام و دبیران قطب ۲ استان (شامل شهرستان‌های آبدانان، دره شهر، دهلران، بدره و مهران) در دفتر معاونت آموزش متوسطه استان برگزار گردید.

اله وردی معاون آموزش متوسطه گفت: جلسه مدرسه‌محوری به معنای واگذاری اختیارات و قدرت تصمیم‌گیری به مدارس به عنوان یکی از رویکرد‌های اصلی زیرنظام رهبری و مدیریت و گذر از تمرکزگرایی به مشارکت‌جویی و چرخش‌های تحولی نظام آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: این جلسه با محور‌های ارزیابی و تضمین کیفیت مدرسه، برنامه ویژه مدرسه، آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی و انتخاب و انتصاب مدیران مدارس برگزار گردید.

اله وردی افزود:در این جلسه و در راستای ارزیابی و تضمین کیفیت مدرسه (شفافیت عملکرد) روند اجرای فرایند خودارزیابی، تدوین برنامه سالانه و فرایند ارزیابی بیرونی برنامه تعالی مدیریت مدرسه مورد بررسی قرار گرفت.

اله وردی اظهار کرد:به منظور آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی پیشران مدرسه‌محوری، بر اجرای مطلوب دوره‌های آموزشی اعلام شده و پیگیری صدور ID کارت آموزشی مدیران مدارس تأکید گردید.

در این جلسه مصوب گردید که برنامه ریزی لازم برای اجرای مطلوب برنامه ویژه مدرسه در چارچوب اصول و موازین ابلاغی صورت پذیرد به طوری که از تمام ظرفیت­های درون و بیرون مدارس برای تحقق اهداف مورد نظر و اجرای فعالیت­های یادگیری متنوع استفاده گردد و به منظور اجرای مطلوب و دقیق دستورالعمل، برنامه «انتخاب و انتصاب مدیران مدارس» و استقرار نظام شایسته سالاری در انتخاب و انتصاب مدیران مدارس، نسبت به تمهید مقدمات لازم (زمان، مکان، تجهیزات و...) برگزاری آزمون حضوری الکترونیکی و سپس دعوت از افراد واجد شرایط (افرادی که موفق به کسب حداقل ۶۰ درصد از امتیاز آزمون شده باشند) برای انجام مصاحبه حضوری داوطلبین به عمل آید.

انتهای پیام/غ

جلسه نظام راهبردی مدرسه محوری در ایلام

برچسب ها: آموزش و پرورش ، تحصیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.