در جلسه امروز شورای شهر تهران مطرح شد؛

درخواست رئیس شورای شهر تهران از دولت برای تأمین اعتبار ۲ میلیارد یوررویی مترو

هاشمی از دولت خواست هرچه سریع‌تر نسبت به اختصاص و تأمین اعتبار ۲ میلیارد یورویی مترو اقدام کند.

چند برابر هزینه ساخت مترو از محل صرفه‌جویی در هزینه‌ها باز می‌گرددبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در یکصد و چهل و هفتمین جلسه شورای شهر تهران که امروز (سه‌شنبه ۲۱ خرداد ماه) برگزار شد، ضمن تشکر از معاون اول رئیس جمهور به خاطر بازدید ایشان از شرکت واگن‌سازی تهران، اظهار کرد: طبق نظرسنجی‌های انجام شده اولویت اول مردم پایتخت حل معضل ترافیک و آلودگی هوا است که مترو به عنوان بزرگترین ناوگان حمل و نقل عمومی غیر آلاینده می‌تواند نقش بسزایی در حل مشکل ترافیک و کاهش آلودگی هوای پایتخت داشته باشد.

وی افزود: زیرساخت‌های مترو ساخته شده و باید اعتبارات مورد نیاز برای ساخت واگن ها و سایر تجهیزات تأمین شود تا بتوانیم سفر‌های درون شهری با مترو را به مرز ۷ میلیون نفر افزایش دهیم که رسیدن به این هدف با تأمین اعتبار از سوی دولت و تجهیز ناوگان آن میسر است.

رئیس شورای شهر تهران گفت: در کنار تولید باید تجهیز مترو به عنوان بزرگترین ناوگان حمل و نقل عمومی را مد نظر قرار دهیم که به طور حتم حمایت دولت و مجلس را می‌طلبد تا ما را در رسیدن به هدف جابجایی ۷ میلیون نفر روزانه یاری کند.

وی ادامه داد: به طور قطع هزینه‌هایی که از صرفه‌جویی در ساخت و تکمیل مترو عاید پایتخت می‌شود، بسیار بیشتر از هزینه‌هایی است که امروز برای تجهیز آن صرف می‌کنیم.

رئیس شورای شهر تهران بیان کرد: تنها خواسته ما از دولت تأمین اعتبار ۲ میلیارد یورویی است که بابت تجهیز مترو اختصاص داده است و باید سهمیه ارزی آن مشخص و تأمین شود.

هاشمی ادامه داد: تأییدیه بازپرداخت سود باید از طریق سازمان برنامه و بودجه و ضمانت‌های اعتباری آن از سوی وزارت اقتصاد انجام شود تا بتوانیم با طرف خارجی تأمین اعتبار و السی‌های مناسب را باز کنیم و تاکید من این است که هر چه سریع‌تر پیش پرداخت‌های آن انجام شود.

وی یادآور شد: به طور حتم هر چقدر در ساخت و تجهیز مترو هزینه شود، موجب سودآوری و کاهش تلفات انسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: شورای شهر ، مترو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار