استاندار لرستان گفت: ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به سیلزدگان این استان پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، سید موسی خادمی  استاندار لرستان گفت: ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به سیلزدگان این استان پرداخت می‌شود.

 خادمی در جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیلزده لرستان در سالن جلسات استانداری با تاکید بر تسریع پرداخت وام‌ها بیان کرد: با توجه به اینکه بانک‌ها ابلاغیه جدید را جهت پرداخت تسهیلات از محل قرض الحسنه دریافت کرده اند، در امر پرداخت وام‌ها باید سرعت بیشتری ایجاد شود.

وی با بیان اینکه در این راستا بانک‌ها تعامل خوبی دارند، اظهار داشت: اغلب مواردی که به بانک‌ها معرفی شد، تسهیلات دریافت کرده اند.

 استاندار لرستان ادامه داد: مقدمات کار برای شروع ساخت مسکن در مناطق سیلزده استان فراهم شده و در بیشتر موارد زمین مورد نیاز مهیا شده است.

خادمی عنوان کرد: در مورد ساختمان‌های تخریبی که محلی برای اسکان مالکان آن‌ها وجود ندارد، اجاره بها و تسهیلات معیشتی نیز کامل پرداخت می‌شود.

وی همچنین گفت: در مکان‌هایی که ساخت اتاقک لازم باشد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مساعدت لازم را انجام می‌دهد.

 استاندار لرستان با بیان اینکه در تامین منابع مالی برای سیلزدگان مشکلی وجود ندارد، اظهار داشت: همچنین تسهلات بانکی نیز به تمام واحد‌ها اسیب دیده پرداخت می‌شود.

به گفته خادمی در بخش کشاورزی نیز تا حدودی تامین منابع شده است.

وی افزود: تنها موردی که تاکنون تامین منابع نشده زیرساخت‌هایی مانند راه و آب و گاز است که دولت با جدیت در حال پیگیری تامین منابع است.

 استاندار لرستان گفت: واحد‌های مسکونی تخریب شده در خرم آباد نیز فردا تعیین تکلیف می‌شوند.

خادمی در خصوص انجیرستان‌های سیلزده در استان اظهار داشت: اغلب انجیرستان‌ها نیز پاکسازی شده و در این راستا اعتباراتی به جهاد کشاورزی داده شده است.

وی در خصوص واحد‌های تجاری اسیب دیده در سیل ادامه داد: در هفته آینده جهت رفع مشکلات این واحد‌ها جلساتی برگزار می‌شود و در راستای رفع مشکل آن‌ها اقدامات لازم انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ ر

پرداخت ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به سیلزدگان لرستان

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.