فرمانده انتظامی استان همدان گفت: فرهنگ سازی، آموزش و ترویج قوانین راهنمایی و رانندگی، راهبردی اساسی برای کاهش تصادفات است.

ضرورت فرهنگ سازی در آموزش قوانین راهنمایی و رانندگیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، کامرانی صالح، فرمانده انتظامی استان، گفت: فرهنگ سازی، آموزش و ترویج قوانین راهنمایی و رانندگی، راهبردی اساسی برای کاهش تصادفات در بلند مدت به شمار می‌روند.
وی ادامه داد: تعیین الگو‌های مناسب رفتاری، کنترل محسوس و نامحسوس، اصلاح ساختار و مهندسی حمل و نقل عمومی از موضوعات قابل توجه در توسعه انضباط اجتماعی به شمار می‌روند.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به ظرفیت‌های موجود در استان و بحث جذب گردشگر از سایر استان‌های کشور گفت: انضباط بخشی ترافیکی از جمله مواردی است که باید در مدیریت تردد و در زمان اجرای طرح‌های ترافیکی مد نظر قرار گیرد.

سردار کامرانی صالح بیان کرد: مدیریت ترافیک و کنترل عبور و مرور برای کاهش حوادث رانندگی مستلزم تدابیر و روش‌های اجرایی خاص بنا به موقعیت زمانی و مکانی است.

وی با تاکید بر اجرای منظم طرح‌های ترافیکی ارائه آموزش‌های هشداری، استفاده از ابزار‌های الکترونیکی و اجرای طرح‌های هدفمند پلیس راهی برای کاهش سرعت خودرو‌ها را از مهمترین راهکار‌های جلوگیری از بروز حوادث و تلفات جاده‌ای از جمله تلفات انسانی در محور‌های مواصلاتی و معابر بین شهری استان برشمرد.

سردار کامرانی صالح بر اجرای دقیق و هدفمند طرح‌های پلیس در حوزه‌های پیشگیری انتظامی و ترافیکی تاکید کرد و گفت: نظم بخشی و روان سازی ترافیک و تردد‌ها در حوزه‌های درون و برون شهری از مهمترین موارد قابل توجه در نظم بخشی ترافیکی است.

وی با اشاره به بیش از ۳۲ میلیون تردد در سطح جاده‌های استان در سه ماهه اول سال جاری گفت:در این حوزه شاهد افزایش ۲۷ درصدی هستیم.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان این که موضوع ترافیک به عنوان یکی از مسائل مهم در آینده استان مطرح است به نقش سازمان‌ها و دستگاه‌ها در کاهش حوادث رانندگی در استان اشاره و ادامه داد: سازمان‌های مردم نهاد و شورای ترافیک به عنوان یک ظرفیت مهم نقش بسزایی در کاهش تصادفات دارند.
انتهای پیام/ج

آموزش درقوانین راهنمایی و رانندگی راهکاری برای کاهش تصادفات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار