رئیس اداره هواشناسی زاهدان گفت: با ریزش غبار ناشی از وزش باد‌های ۱۲۰ روزه به عرض پایین تر، شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه زاهدان به ۵۰۰ متر کاهش یافت.

دید افقی در فرودگاه زاهدان به ۵۰۰ متر کاهش یافتمحسن بستانی رئیس اداره هواشناسی زاهدان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:  : در شبانه روز گذشته وزش باد و گردوخاک و گردوغبار گسترده دو پدیده مهم جوی استان بود که تقریبا تمام ایستگاه‌های استان را تحت تاثیر قرار داد.

وی افزود: افزایش غبار ناشی از باد‌های ۱۲۰ روزه در شهر زاهدان سبب شد تا دیشب شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه بین المللی زاهدان به ۵۰۰ متر کاهش یابد و شرایط کیفی هوا را ناسالم کند.

رئیس اداره هواشناسی زاهدان ادامه داد: این شرایط در میرجاوه نیز تکرار شد، به طوریکه کمینه دید افقی در محدوده ایستگاه هواشناسی این شهر به ۱۵۰۰ متر کاهش یافت.

بستانی تصریح کرد: با وجود گردوغبار گسترده، وزش باد با سرعت ۴۷ کیلومتر بر ساعت نیز در زاهدان روی داد که در برخی مناطق منجر به خیزش کرد و غبار شد.

بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی وزش باد و گردوخاک تا آخر هفته در استان ادامه دارد و پیش بینی می‌شود شدت از شدت وزش باد از عصر امروز کاسته شود، اما هفته آینده مجدد وزش باد‌های شدید شمالی در استان تکرار می‌شود.

انتهای پیام/ع

گردوخاک در زاهدان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار