مدیرکل زندان‌های استان مرکزی در جشن نسیم مهر در اراک از کمک ۴۴ میلیاردی در حمایت از زندانیان استان مرکزی خبرداد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، مراسم جشن حمایت از خانواده‌های زندانیان ویژه کمک به خانواده زندانیان بی بضاعت با عنوان جشن نسیم مهر در اراک برگزار شد.

فلاحتی مدیرکل زندان‌های استان مرکزی در این مراسم گفت: سال گذشته انجمن حمایت زندانیان اراک که ۴ میلیارد و ۳۹۱ میلیون ریال آن در بخش حمایتی کمک به خانواده زندانیان بوده است.

فلاحتی افزود: انجمن حمایت زندانیان اراک سال گذشته درکل بر اساس کمک اشخاص حقیقی و حقوقی مبلغ ۱۴ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال در آمد داشته است که از این مبلغ ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال ان برای کمک به زندانیان وخانواده هایشان هزینه شده است.

وی اضافه کرد: انجمن حمایت از زندانیان با هدف توجه به نیازمندی‌های همه جانبه از خانواده‌های زندانیان و در جهت پیشگیری از جرم و بزه در جامعه تشکیل شده است که به این مناسبت ۵ خرداد ماه بعنوان روز ملی حمایت از خانواده‌های زندانیان نامگذاری شده است.

مدیرکل زندان‌های استان مرکزی بیان کرد: در استان مرکزی ۳ هزار و ۲۰ نفر در قالب ۵۹۰ خانواده تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان اراک است.

به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی باید از خانواده زندانیان حمایت شود

حجت الاسلام عبدالهی رئیس کل دادگستری استان هم در این مراسم گفت: به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی که ممکن است در نبود سرپرست خانواده رخ دهد باید از این افراد حمایت شود و خیرین می‌توانند نقش مهمی در این زمینه در جامعه داشته باشند..

حجت الاسلام عبدالهی افزود: خانواده‌های زندانیان مظلومانه وارد یک مجازات اجتماعی شده اند که نقش اساسی در وقوع جرم نداشته اند و بدلیل اشتباه پدر خانواده مجبور به تحمل این مجازات هستند و افراد در جامعه باید به ان‌ها کمک کنند.

وی با اشاره به سالروز شهادت حضرت علی (ع) بیان کرد: باید راه امام علی (ع) را در پیش بگیریم و در جهت کمک به نیازمندان گام برداریم و خانواده‌های زندانیان را از این حمایت‌ها بی بهره نگذاریم.

انتهای پیام / ج

برچسب ها: زندانیان ، رمضان 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.