آموزش و پرورش در این هفته با اخباری حول تعیین جنجالی سرپرست جدیدآموزش و پرورش و وداع با پیشکسوت مدرسه‌سازی سپری شد.

از تعیین پر حاشیه سکاندار جدید آموزش و پرورش تا وداع با موسپیدمدرسه‌سازیبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری چون   تعیین پرحاشیه سرپرست آموزش و پرورش، وداع با موسپید مدرسه‌سازی و منتفی شدن تکمیل ظرفیت سمپاد سپری شد.

سید جواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش شد

علی ربیعی سخنگوی دولت با بیان اینکه در روزهای گذشته گزینه‌های مختلفی برای تصدی پست سرپرستی وزارت آموزش و پرورش با رئیس جمهوری دیدار کرده و برنامه ارائه داده‌اند، اظهار کرد: در پی استعفای آقای سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش و پذیرش استعفای ایشان توسط رئیس جمهوری گزینه‌های مختلفی برای تصدی سرپرستی این وزارتخانه مطرح شدند که در نهایت دکتر روحانی با صدور حکمی از میان این گزینه‌ها، دکتر سید جواد حسینی را به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش منصوب کرد.

واکنش زینی‌وند به خبر انتصابش به عنوان سرپرست آموزش و پرورش

مجتبی زینی‌وند معاون وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: اخبار منتشره درباره انتصاب من به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش تنها گمانه زنی های رسانه ای هستند و خبر سرپرستی را تایید نمی کنم، اما تکذیب هم نمی‌کنم.

وی ادامه داد: برای سرپرستی وزارت آموزش و پرورش کسی از طرف دولت با من صحبت نکرده است.

وداع با پدر مدرسه ساز ایران

مراسم وداع با پیکر محمدرضا حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز با حضور سید جواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش، علاالدین بروجردی عضو کمیسیون امنیت ملی، علی اصغر فانی وزیر اسبق آموزش و پرورش، مهراله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور و جمعی از خیرین مدرسه‌ساز در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد.

در این مراسم حسینی با اشاره به شخصیت حافظی بیان کرد: فرهنگیان به کسانی که دست و دلشان به امر و تعلیم و تربیت است، افتخار می‌کنند و خوشحالم سه روز پیش در اولین روز کاری برای بزرگداشت وی شرکت کردم.

تکمیل ظرفیت برای میان پایه مدارس سمپاد منتفی است

مهدی نوید ادهم دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش درباره سرانجام تکمیل ظرفیت مدارس تیزهوشان برای میان پایه اظهار کرد: مصوبه جدیدی درباره سمپاد وجود ندارد بنابراین تکمیل ظرفیتی به معنای مصطلح آن هم برای دانش آموزان نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: البته در مواردی که ظرفیت وجود داشته باشد مدرسه به طور میان پایه جذب دانش آموز دارد، اما در قالب برگزاری آزمون و به طور گسترده چنین امکانی وجود ندارد.

آخرین وضعیت اجرای نظام رتبه بندی فرهنگیان

سید جواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در حاشیه همایش مهر خوبان و در جمع خبرنگاران درباره روند اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان اظهار کرد: رتبه بودی معلمان اصلاحیه کوچکی دارد و پس از آن به صحن هیئت دولت می‌رود.

وی ادامه داد: البته در جلسه دیروز شورای اقتصادی با حضور سران سه قوه اعتبار بخش اول و دوم رتبه بندی تامین شده است که آن را اجرایی کنیم، البته رتبه بندی اعتباری بیشتری می خواهد و تلاش می کنیم آن را محقق کنیم.

معادله‌های چند مجهولی مدیریت؛ عامل تغییر در آموزش و پرورش

حجت‌الاسلام و المسلمین تیمور علی‌عسگری معاون پارلمانی و حقوقی وزارت آموزش و پرورش درباره علل تغییر و تحولات اخیر وزارتخانه و خداحافظی بطحایی اظهار کرد: استعفای آقای بطحایی یک جنبه قانونی و اخلاق مدارانه داشت که به دلیل انتخابات استعفا دادند و این درخواست هم پذیرفته شد، اما اگر به کُنه قضیه برویم و انتخابات و تعیین وکیلی در کار نباشد موضوع خدمت در نظام جمهوری اسلامی را مطرح می‌کنیم که بهترین نوع خدمت فعالیت در دستگاه تعلیم و تربیت است.

وی ادامه داد: برای فعالیت در این دستگاه باید اختیار و اعتبار وجود داشته باشد تا این امر مهم به ثمر برسد، برداشت بنده این است که معادله‌های چند مجهولی در مباحث مدیریتی و از طرفی برخی مداخلات موجب این اقدام شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌عسگری بیان کرد: سال‌هاست بخشی از معوقات فرهنگیان پرداخت نشده است از طرفی ایجاد انگیزه در معلمان برای حضور با نشاط معلم بر عهده ماست که با وجود چنین شرایطی امکان پذیر نیست و هیچ جای دنیا این گونه فعالیت نمی‌کنند.

تمام مدارس نوساز کشور برای طرح تلفیقی مناسب‌سازی می‌شوند

مجید قدمی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور درباره آمادگی ساختمان مدارس برای حضور دانش‌آموزان با نیازهای ویژه اظهار کرد: باتوجه به تصویب زیرنظام فضا و تجهیزات در شورای عالی آموزش و پرورش، در هر فضای آموزشی جدید الاحداث، سرویس بهداشتی مناسب دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: این موضوع به مدارس ابلاغ شده است و از طریق سازمان نوسازی مدارس کشور در احداث بناهای جدید این موضوع را مورد توجه قرار داده‌ایم، علاوه بر آن سازمان بهزیستی هم پیگیر مناسب سازی فضای آموزشی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.