رئیس فراکسیون فرهنگیان بااشاره به اجرای طرح معلم تمام وقت گفت: تاکنون مقوله غریبی به نام معلم تمام وقت را در سند تحول نیافتم.

مقوله نا آشنایی به نام «معلم تمام وقت» در سند تحول نمی‌شناسمحمید رضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس و وزیر اسبق آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اجرای طرح معلم تمام وقت و تاثیر آن بر بهبود معیشت معلمان اظهار کرد: هرچه در سند تحول بنیادین جست و جو کردم مقوله قریب و نا آشنایی به نام معلم تمام وقت وجود نداشت.
 
وی ادامه داد: در اسناد بالادستی تبدیل معلم به هیئت علمی و مواردی از این قبیل وجود دارد، اما بر اساس تعاریفی که برای معلم تمام وقت در نظر گرفته می‌شود چنین موضوعی در سند وجود ندارد.
 
رئیس فراکسیون فرهنگیان به موضوع رتبه بندی معلمان هم اشاره و اظهار کرد: برای اجرای این طرح ۲ هزار میلیارد تومان در سقف دوم لایحه بودجه سال ۹۸ در نظر گرفته شد که در این جایگاه اگر درآمد‌ها تحقق پیدا می‌کرد امکان اجرای طرح وجود داشت، اما مجلس تغییراتی را در این جایگاه داشت و تامین اعتبار را به سقف اول انتقال داد.

عزم جدی دولت برای اجرای رتبه بندی فرهنگیان

حاجی بابایی بیان کرد: طی گفت و گویی که اخیرا با آقای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه داشتم دولت مصمم است نظام رتبه بندی فرهنگیان را اجرایی کند.
 
وی با اشاره به اینکه ماده ۶۳ برنامه ششم هم به موضوع رتبه بندی اشاره دارد تصریح کرد: با توجه به این شرایط امکان اجرای رتبه بندی وجود دارد، اما دولت باید لایحه آن را به مجلس بیاورد که تا به امروز چنین کاری انجام نشده است و در مجلس منتظر این لایحه هستیم.
 
رئیس فراکسیون فرهنگیان در پاسخ به سوالی مبنی بر پیش بینی زمان دقیق رتبه بندی فرهنگیان بیان کرد: مجلس در حیطه اختیارات خود اقدامات لازم برای اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان را انجام داده است و به جای دولت نمی‌تواند چیزی بگوید، اما به محض آنکه لایحه به مجلس برسد برای تصویب آن اقدام خواهد کرد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
طرح معلم تمام وقت هم توان جسمی وروحی معلم را کاهش می دهد وهم کیفیت آموزش را پایین می آورد .
آخرین اخبار