در این بسته خبری به مرور مهمترین اخبار حوزه سلامت در هفته گذشته می‌پردازیم.

به گزارش خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حوزه بهداشت‌ و درمان در هفته گذشته با رویداد‌هایی متعدد مواجه بود که در این بسته خبری به بخشی از آنها می‌پردازیم.

۲۳ محصول جدید تجهیزات پزشکی روانه بازار می‌شوند/ تحریم‌های ظالمانه سد بزرگ صادرات تجهیزات پزشکی ایرانی

حسین صفوی مدیر کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو از تولید ۲۳ محصول تجهیزات پزشکی ایرانی  برای اولین بار در کشور و ورود آنها در سال جدید به بازار خبر داد و گفت: بازار تولیدات داخل از سال گذشته توسعه پیدا کرده و در تحریم‌ها افزایش تولید کننده و تولید طبیعی است و باید به سمت تامین نیاز داخل کشور برویم.

وی ادامه داد: حدود ۲۳ کالای تجهیزات و ملزومات پزشکی برای اولین بار به بازار عرضه می‌شوند که این محصولات در حوزه‌های تخصصی پزشکی، آزمایشگاهی و دندانپزشکی هستند و خوشبختانه ما روز به روز در تولید تجهیزات پزشکی در حال رشد هستیم و به تکنولوژی محصولات پیچیده‌تر دست پیدا می‌کنیم و برخی محصولات تجهیزات پزشکی به عنوان تکنولوژی برتر دنیا در ایران تولید می‌شوند و ایران جزء معدود کشور‌های تولید کننده برخی تجهیزات پزشکی است.

ارائه اولین آمارنامه تجهیزات پزشکی در تابستان ۹۸/ فعالیت بیش از ۲۰۰ شرکت دانش بنیان در حوزه تجهیزات پزشکی

سید حسین صفوی مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو در مراسم افتتاح بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث اظهار کرد: در چند سال گذشته پیشرفت قابل توجهی در بازار تجهیزات پزشکی داخلی داشتیم و از نظر عددی و کیفی پیشرفت‌ها مورد توجه قرار دارد و شاهد افزایش ٢٠ درصدی تعداد تولیدکنندگان از سال ٩۶ تاکنون هستیم و در حوزه کیفیت نیز تجهیزات را از نظر تکنولوژی به چند دسته تقسیم می کنیم.

وی ادامه داد: امروز حدود ٣٠ درصد محصولات تجهیزات پزشکی که پروانه تولید دریافت کرده‌اند در کلاس خطر C و D قرار دارند و معدودی کمپانی‌های در دنیا این محصولات را تولید می‌کنند.

مدیر کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: ما بیش از ٢٠٠ شرکت دانش بنیان داریم و سیاست‌های وزارت بهداشت بر این است از حوزه تولیدات تجهیزات پزشکی حمایت شود.

وی افزود: تولیدکنندگان تلاش کنند بتوانند با محصولات وارداتی رقابت کنند و بتوانیم آنها را در بازار بین المللی عرضه کنیم و در حال حاضر بیش از ٢٠ شرکت توانستند گواهینامه اتحادیه اروپا را بگیرند و ۴٠ شرکت در حال اخذ آن هستند و اگر تولیدکننده این مجوز اتحادیه اروپا را اخذ کند صرف یک هفته مجوز فروش را صادر کنیم و اخذ این گواهینامه در شرایط تحریم یک اقدام جهادی است که تولید کنندگان انجام می‌دهند.

صفوی با اشاره به حمایت از شرکت‌های دانش بنیان حوزه تجهیزات پزشکی اظهار کرد: ما جلسات مستمری را با معاونت علمی ریاست جمهوری برگزار می‌کنیم و شرکتی که با ابتکار عمل محصولی را تولید می‌کند نباید در پیچ و خم‌های اداری برای دریافت مجوز خسته شود و طبق دستور وزیر بهداشت هدف ما ایجاد شفافیت در فرآیندهاست.

صادرات دارو و تجهیزات پزشکی به عراق از ۲ ماه آینده/ سال گذشته ۳۰ میلیون دلار تجهیزات پزشکی صادر کردیم

سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در حاشیه افتتاح نمایشگاه ایران هلث در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما در زمان تحریم با تکیه بر توان تولید داخلی و حمایت از تولیدکنندگان می‌توانیم مشکلات را به حداقل یا حتی به صفر برسانیم.

وی از صادرات ۳۰ میلیون دلاری تجهیزات پزشکی در سال آینده خبر داد و گفت: تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی محصولات با کیفیت مطلوب و دارای استاندارد بین المللی را در بازار‌های جهانی به فروش می‌رسانند.

نمکی درباره تفاهم‌نامه با کشور عراق برای صادرات دارو و تجهیزات پزشکی گفت: از ۲ ماه آینده طی تفاهم‌نامه‌ای که با کشور عراق منعقد کردیم صادرات دارو و تجهزات پزشکی از ایران به عراق انجام خواهد شد.

به زودی؛ ورود یک کارخانه داروسازی جدید به چرخه تولید کارپول دندانپزشکی/ فرمول جدید وزارت بهداشت برای توزیع داروی بی حسی دندانپزشکی

قاسم صادقی رئیس اداره دندانپزشکی وزارت بهداشت درباره ساماندهی بازار کارپول دندانپزشکی و عرضه و توزیع مناسب آن اظهار کرد: ٢ شرکت داروسازی در تولید کارپول دندانپزشکی فعال هستند و بنا داریم که نیاز کارپول را از تغییر تولیدکنندگان داخلی تامین کنیم.

رئیس اداره دندانپزشکی وزارت بهداشت از ورود یک کارخانه جدید به چرخه تولید کارپول دندانپزشکی خبر داد و گفت: باتوجه به سیاست‌های وزارت بهداشت مبنی بر حمایت از تولید داخل در راستای تامین کارپول به زودی یک کارخانه داروسازی تولید کارپول دندانپزشکی را آغاز خواهد کرد.

وی درباره کاهش عرضه کارپول به بازار بیان کرد: باید توجه داشت کارپول دندانپزشکی که تولید می‌شود دو هفته بعد مجوز ورود به بازار را پیدا می‌کند و چرا که این دارو دو هفته زمان نیاز دارد تا شرایط پایدار مصرف را داشته باشد.

رئیس اداره دندانپزشکی وزارت بهداشت بیان کرد: یک شرکت‌ تولید و پخش کارپول دندانپزشکی برای ساماندهی توزیع خود به بازار از ابتدای خرداد تاکنون کار پول دندانپزشکی در بازار توزیع نکرده است و برنامه ریزی های لازم انجام شده است تا کارپول های تولید شده در بازار توزیع شود .

آخرین جزئیات از استخدام پرستاران در سال ۹۸

حیدرعلی عابدی عضو فراکسیون امید مجلس و نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست اعضای فراکسیون امید با وزیر بهداشت، گفت: این نشست بسیار سودمند بود، چون نقطه نظرات نمایندگان به دکتر نمکی منعکس و اقدامات وزیر و وزارت بهداشت تشریح شد که این اقدامات برای نمایندگان، امیدوارکننده بود و مورد تقدیر قرار گرفت.

وی ادامه داد: دکتر نمکی تاکید دارد که طرح تحول نظام سلامت با سه محور کاهش پرداختی از جیب بیماران، حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج و همچنین ماندگاری تیم پزشکی در مناطق محروم همچنان کار می‌کند و توجهی ویژه‌ به افزایش کیفیت خدمات دارد.

عابدی تصریح کرد: خبر مهمی که وزیر بهداشت به نمایندگان داد این بود که زیرساخت پرونده الکترونیک سلامت که یکی از تکالیف مهم برنامه‌های پنجم و ششم توسعه است، مهیا شده و از اول تیرماه، ارائه خدمات با استفاده از پرونده الکترونیک سلامت انجام می‌شود و خبر خوب و مهمی است.

ابلاغ تکالیف اعضای قرارگاه تامین دارو و تجهیزات پزشکی/ شرکت‌های دانش بنیان برای تامین اولویت‌های تجهیزات پزشکی پای کار می‌آیند

حسین صفوی مدیر کل اداره تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو با اشاره به برگزاری اولین جلسه قرارگاه تامین دارو و تجهیزات پزشکی اظهار کرد: دوشنبه اولین جلسه قرارگاه تامین دارو و تجهیزات پزشکی برای هماهنگی بین معاونت‌های دارو و تجهیزات پزشکی برگزار شد و گزارش وضعیت را خدمت به وزیر بهداشت و اعضای قرارگاه ارائه کردیم.

مدیر کل اداره تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو ادامه داد: ما در اولین جلسه در مورد اقدامات لازم در تصمیم‌گیری کردیم و بلافاصله وزیر بهداشت دستور داد این اقدامات ابلاغ و اجرایی شوند و به دلیل اینکه همه دست اندرکاران دارو و تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت در جلسات قرار گاه حضور دارند، تصمیمات جمعی و با در نظر گرفتن همه شرایط گرفته و اجرایی می‌شوند.

صفوی بیان کرد: در این جلسه تکالیف هر واحد وزارت بهداشت در زمینه تامین دارو و تجهیزات پزشکی ابلاغ و تکالیفی نیز به عهده اداره کل تجهیزات پزشکی به منظور تامین تجهیزات پزشکی گذاشته شد.

مدیر کل اداره تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: ما با معاونت علمی در حال پیگیری و عقد تفاهم نامه هستیم و یکی از اقدامات این است که از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان برای تامین اولویت‌های در حوزه تجهیزات پزشکی استفاده کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار