رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دشت آزادگان گفت: نمایشگاه صنایع دستی به مناسبت هفته صنایع دستی در این شهرستان برپا شد.

علی عبیاوی، رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دشت آزادگان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: نمایشگاه صنایع دستی به مناسبت هفته صنایع دستی برپا شد.

وی با تاکید بر منویات مقام معظم رهبری بر لزوم تکیه بر تولیدات داخلی کشور و کاهش خرید کالا‌های خارجی در راستای حمایت از قشر آسیب پذیر بیان داشت: صنایع دستی، یکی از حوز‌های مهمی است که در اشتغال و معرفی فرهنگ اسلامی ایرانی نقش مهمی دارد.

عبیاوی با اشاره به اینکه تاکنون حدود میلیون نفر در کشور بصورت مستقیم و غیرمستقیم در ۲۹۵ رشته صنایع دستی مشغول به کار هستند تصریح کرد: ۷۵ درصد از این جمعیت را زنان تشکیل می‌دهند.

به گفته رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دشت آزادگان، در سال ۹۷، حدود ۵۰۰ میلیون دلار صادرات صنایع دستی به کشور‌های جهان داشتیم.

علی عبیاوی، مضیف عربی بیت الگصب که با نی ساخته شده است را نمونه‌ای منحصر به فرد از مدل خانه ایرانی دانست و اظهار داشت: تمام اجزای این مضیف از طبیعت تهیه شده و با صنایع دستی ساخته می‌شو.

وی از استاندار خوزستان و مسئولان استان خواست، برای حفظ رسوم و آداب و نمایش صنایع دستی و آثار باستانی و دفاع مقدس مردم شهرستان دشت آزادگان و هویزه نسبت به تحویل ساختمان موزه مردم شناسی سوسنگرد کمک و مساعدت لازم را مبذول دارند.

انتهای پیام/گ

برپایی نمایشگاه صنایع دستی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.