ایرج حیدریان گفت: اصلاح الگوی کشت در استان وجود دارد و اکنون به تمام چاه‌های سمنان برای برداشت مجوز‌های قانونی داده شده است.

بیش از ۹۴۱ میلیون متر مکعب آب سمنان  در بخش کشاوری مصرف می شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، ایرج حیدریان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان در همایش علمی تخصصی ضرورت انتقال آب دریای خزر به استان با اشاره به اینکه با توجه به تبخیر قابل توجه آب و خشکسالی ها، نیاز بخش صنعت و معدن به آب در استان قابل توجه است ،گفت:بیش از ۹۴۱ میلیون متر مکعب آب استان سمنان  در بخش کشاوری مصرف می شود که در ۱۰ سال آینده این رقم باید به دست کم ۶۵۰ میلیون متر مکعب برسد.

وی افزود: ظرفیت‌ها برای اصلاح الگوی کشت در استان وجود دارد و اکنون به تمام چاه‌های سمنان برای برداشت مجوز‌های قانونی داده شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان بیان کرد: بر اساس سند توسعه منابع آبی سمنان، بخش صنعت در نواحی و شهرک‌های صنعتی استان باید نسبت به هدر رفت آب و استفاده از تصفیه آب اقدام کند.

حیدریان با اشاره به این موضوع که در استان سمنان حدود یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون مترمکعب آب در سال تولید می‌شود که ۸۷ درصد در بخش کشاورزی، حدود هشت درصد در بخش صنعت و خدمات و حدود پنج درصد در بخش آب آشامیدنی مصرف می‌شودگفت: متوسط سرانه مصرف آب در کشور حدود ۲۰۰ لیتر در شبانه روز و در استان بیش از ۷۰۰ هزار نفری سمنان ۱۶۰ لیتر و کمتر از متوسط کشوری است.

وی در پایان ابراز داشت: در یکسال گذشته پیگیری‌های مستمری برای توسعه سمنان با اجرای طرح‌های انتقال آب از سایر حوضه‌ها به سمنان صورت گرفت و پس از رایزنی‌ها انتقال آب از دریای خزر به فلات مرکزی در بودجه ۹۸ کشور ردیف اعتباری گرفت.

انتهای پیام / م

انتقال بین حوضه‌ای آب به سمنان در آینده نزدیک انجام می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.