رئیس بانک توسعه آسیایی از دولت افغانستان خواست که روند وام گیری‌اش از نهاد‌های مالی را مسئولانه و با دقت آغاز کند و ظرفیت‌هایش را برای مدیریت بهتر این قرضه‌ها افزایش دهد.

هشدار بانک انکشاف آسیایی به افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس بانک توسعه آسیایی از دولت افغانستان خواست که روند وام گیری‌اش از نهاد‌های مالی را مسئولانه و با دقت آغاز کند و ظرفیت‌هایش را برای مدیریت بهتر این قرضه‌ها افزایش دهد.

وزارت مالیه افغانستان به تازگی برای عملی کردن برنامه اقتصادی‌اش که نزدیک به 9‌ میلیارد دالر هزینه می‌برد، از نهادهای بزرگ مالی به شمول بانک‌های منطقه ای قرضه می‌گیرد.

در مرحله‌ اول برنامه اقتصادی دولت افغانستان، هشت میلیارد و هفتصد میلیون دالر نیاز است که بخشِ زیاد آن از طریق وام از نهاد های بزرگ مالی به دست خواهد آمد.

بانک توسعه آسیایی یکی از گزینه ها برای دادن قرضه به حکومت افغانستان شمرده می‌شود که وزارت مالیه افغانستان با هدف عملی کردن پروژه های بزرگ و خودکفایی مالی اش از این بانک قرضه می‌گیرد.

هرچند هنوز مقدار قرضه از این بانک روشن نیست، اما سامویل تامیوا، رئیس بانک توسعه آسیایی در افغانستان می‌گوید که در عملی کردن پروژه های بزرگ نیاز است ظرفیت‌های دولت افزایش یابد که بتواند وام‌هایش را درست مدیریت و در زمان معین بپردازد.

در همین حال رئیس بانک توسعه آسیایی از دولت افغانستان خواسته که در پروژه‌هایی سرمایه گذاری کند که از نظر مالی و فنی پایدار باشند و دولت بتواند از بازدهی آن، وام هایش را بپردازد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار