عزیز راشد گفت متجاوزان که زمانی مدعی بودند به راحتی می توانند صنعا را تصرف کنند هم اکنون به گریه افتاده اند و در برابر جهانیان به عجز و لابه خود معترف اند.

معاون سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن: نیرو‌های یمنی، متجاوزان را به عجز و شیون واداشته اندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، عزیز راشد، معاون سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در گفتگو با این شبکه اظهار داشت: «وقتی توانمندی‌های نظامی ما از سامانه‌های پایش و رادار‌ها و تجهیزات الکترونیکی که در اختیار سعودی قرار داده عبور می‌کند و این تجهیزاتی که در استان‌های نجران‏، جیزان، عسیر، اب‌ها و خمیس مشیط کار گذاشته شده نمی‌توانند جلوی حملات نیرو‌های یمنی را بگیرند و حتی نیرو‌های کلاه سبز آمریکایی نیز نمی‌توانند به ائتلاف سعودی کمک کنند.»

وی افزود: «عادل الجبیر، وزیر خارجه پیشین سعودی اذعان کرده بود که در اتاق‌های جنگ از کارشناسان نظامی فرانسوی، انگلیسی و آمریکایی بهره می‌برند، اما این بهره گیری‌ها برای آن‌ها سودی نداشت، اما توانمندی‌های نظامی ما گامی فراتر از توانمندی‌های ائتلاف سعودی گذاشته و با ارسال پارازیت تجهیزات راداری و الکترونیکی ائتلاف سعودی را از کار می‌اندازد و با این کار موجب خواری و ذلت متجاوزان را فراهم می‌کند. تجاوزگری متجاوزان باعث شد تا نیرو‌های یمنی اندیشه‌های خود را به کار بگیرند و دست به ابتکار بزنند. ارتش یمن به خاطر ایمان به خداوند از روحیه مبارزه برخوردار است و دست به ابتکار و تولید تسلیحات می‌زند.»

معاون سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن ادامه داد: «از همین رو هم اکنون جمهوری یمن از پنج نوع موشک بالستیک برخوردار است که جز یمن کشور دیگر از این نوع موشک‌ها برخوردار نیست. موشک‌های بالستیک برکان نسل ۱ و برکان ۲ اچ و سامانه بدر ۱ و بدر اف موشک‌هایی هستند که به همت وزارت دفاع یمن تولید شده است. نیرو‌های یمنی با این موشک‌ها توانسته اند از تمامی سامانه‌های پایشی از جمله سامانه موشکی باکتری و پاتریوت عبور کنند. این در حالی است که سامانه موشکی پاتریوت میلیون‌ها دلار هزینه به سعودی تحمیل کرده است. این ما هستیم که برای زدن اهداف مناسب زمان مناسب را انتخاب می‌کنیم.»

وی افزود: «ما از اطلاعات لازم برخورداریم و کارشناسان نظامی ما اطلاعات کافی برای مشخص کردن اهداف مناسب را دارند. همچنین ما به صورت صد در صد از تسلیحات تاکتیکی برخورداریم و این تسلیحات را ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به صورت گسترده تولید می‌کنند. با این حال ما از سامانه دفاع هوایی بی بهره ایم و اگر به جنگنده اف شانزده و اف پانزده و جنگنده‌ای اروپایی دست پیدا کنیم می‌توانیم بگویم که تجاوز به یمن کاملاً پایان می‌یابد، زیرا اگر پنج تا ده هواپیمای متجاوزان را سرنگون کنیم تجاوزگری آن‌ها پایان می‌یابد. هم اکنون ارتش و کمیته‌های مردمی یمن رو به افزایش است.»

عزیز راشد گفت: «ما هم اکنون به صورت گسترده‌ای به تولید هواپیما‌های بدون سرنشین می‌پردازیم. ما به گسترش توانمندی‌های دفاع هوایی خود نیز می‌پردازیم و از این رو جنگنده‌های اف شانزده متجاوزان از نزدیک شدن به خاک یمن می‌ترسند و تا مسافت پانزده کیلومتری می‌آیند. متجاوزان در ابتدای حمله خود از طریق نیرو‌های آمریکایی و برخی از جاسوسان در اقدامی پیش دستانه جنگنده‌های یمنی و تعداد زیادی از موشک‌های ارتش یمن را نابود کردند و تعدادی از کارشناسان نظامی یمنی را نیز به قتل رساندند. اما امروز ما توانمندی‌های خود را افزایش داده ایم و از زمان آغاز تجاوز به یمن نیز قوی‌تر شده ایم و قدرت ما هزاران برابر شده است.»

وی اعلام کرد: «دشمن از توانمندی‌های نظامی ما به فریاد درآمده است. متجاوزان که زمانی مدعی بودند که به راحتی می‌توانند صنعا را تصرف کنند هم اکنون به گریه افتاده اند و در برابر جهانیان به عجز و لابه افتاده اند و به نام دین و مکه و مقدسات، مظلوم نمایی می‌کنند؛ بنابراین معادله پاسخگویی آن‌ها را معذب کرده است. کار به جایی رسید که موشک‌هایی که نیرو‌های یمنی علیه متجاوزان استفاده کرده بودند به آمریکا منتقل شد و نیکی هیلی نماینده وقت آمریکا در سازمان ملل متحد مدعی شد که این موشک‌ها را ایران در اختیار نیرو‌های یمنی گذاشته است او در حالی این ادعا را مطرح می‌کرد که ما در محاصره دریایی‏، زمینی و هوایی قرار داشتیم و حتی یک دستگاه تلفن را نمی‌توانستیم از طریق دی اچ ال وارد یمن کنیم و در نتیجه ما با توانمندی‌های خود توانستیم این موشک‌ها را تولید کنیم.»

معاون سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن تاکید کرد: «شورای عالی سیاسی یمن به متجاوزان اعلام کرد اگر متجاوزان به دنبال صلح نباشند باید بدانند که ما هنوز از بسیاری از گزینه‌های مان استفاده نکرده ایم.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار