شش استاندار کشور عمان برای بررسی نتایج و دستاورد‌های اجرای طرح جامع سلامت به قزوین سفر کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، در نشست دستاورد‌های طرح جامع سلامت که با حضور شش استاندار کشور عمان برگزار شد دستاورد‌های اجرای طرح جامع سلامت در قزوین تبیین و بررسی شد.

دکتر آسایی مشاور امور بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این نشست گفت: در ایران آموزش پزشکی و خدمات به صورت یکجا توسط دانشگاه علوم پزشکی ارائه می‌شود و امیدواریم با کمک و مشارکت مردم در هر دو کشور شاهد برقراری عدالت استفاده از خدمات بهداشتی و پزشکی باشیم.

دکتر مهرام رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین هم در این نشست گفت: در قزوین از ۱۳ سال قبل رویکرد سلامت شروع شده و مبتنی بر مولفه اجتماعی سلامت است.

وی ادامه داد: در طرح جامع سلامت ارکان مدیریتی و غیر دولتی کنار هم کار کنند و از مشارکت همه استفاده کرده ایم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین اضافه کرد: ۲۵ درصد از سلامت مردم به عهده دانشگاه علوم پزشکی است و مابقی در اختیار تصمیمات استانداری و شهرداری قرار دارد.

به گفته مهرام، ایمنی جاده‌ها، استفاده بی رویه از سموم و آفت کش‌ها، ساماندهی فاضلاب، نشاط اجتماعی و زیبایی شهر‌ها و فعالیت بدنی بر سلامت مردم موثر است.

وی افزود: دریاره زندگی سالم از جمله تولید محصولات سالم و ارگانیک کنترل دخانیات با کمک رسانه کار و منجر به تغییر رفتار مردم شده است.

یوسفی رئیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهرقزوین هم گفت : راهبرد این شورا سلامت برای همه است و شورای شهر می توانند در این زمینه موثر باشند .

یوسفی افزود: مسائل بهداشت محیط جزو وظایف شهرداری هاست و اعضا شورا بر عملکرد مدیریت شهری نظارت می کنند .

رئیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهرقزوین تاکید کرد: مردم باید درباره عواملی که سلامت شان را به خطر می اندازد آگاهی داشته باشند و از مسولان مطالبه گری کنند که سازمان های مردم نهاد در این زمینه کارآمد هستند.

مسئول هیئت و مدیر بهداشت عمان هم در این نشست گفت: احداث جاده مخصوص دوچرخه سواران و سایر اقدامات سلامت محور در استان قزوین، تجربیات ارزنده‌ای برای انتقال به سایر کشورهاست.

درکشور عمان مساله سلامت اجتماعی به صورت شورایی و تحت نظر والی (استاندار) اداره می‌شود.
انتهای پیام/.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.