استاندار اردبیل گفت:استان اردبیل، استان شگفت انگیز از لحاظ ظرفیت‌های گردشگری و حوزه سلامت است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل امروز در افتتاحیه دومین همایش بین‌المللی گردشگری سلامت کشور‌های عضو اکو در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: در شعاع حداقل ۷۰ کیلومتری دسترسی به مواهب الهی همچون دریا، جنگل، دریاچه ها، پیست اسکی روی چمن، پیست اسکی روی برف، آب‌های گرم معدنی با تنوع گسترده و خواص پزشکی متفاوت قابل دست یابی است.

وی اظهار داشت:برگزاری این همایش، فرصت مناسبی است که با آخرین دستاورد‌های گردشگری سلامت در کشور‌های عضو اکو آشنا شویم.

استاندار اردبیل افزود: در ایجاد فضای مناسب برای توسعه گردشگری سلامت اقدامات لازم انجام شده و قطعا در بخش گردشگری سلامت تجربیات و پیشرفت‌های سلامت به شرکت کنندگان در این کنفرانس منتقل می‌شود.

بهنام جو افزود: استان اردییل در تنوع آب و هوایی و جاذبه‌های طبیعی منحصر بفرد است چرا که در کنار مجموعه ورزش‌های زمستانی، مراکز آب‌های گرم معدنی و درمانی به تنوع این جاذبه‌ها افزوده می‌شود.

وی تصریح کرد: در این همایش به منظور نمایش توانمندی‌های کشور و به ویژه استان اردبیل در حوزه گردشگری سلامت برای کشور‌های عضو اکو و مهمانان کشور‌های خارجی از چند لحاظ دارای اهمیت است.

استاندار اردبیل با بیان اینکه این استان در پزشکی آبدرمانی پیشرو است افزود: اردبیل به عنوان یکی از ظرفیت‌های بزرگ گردشگری و سلامت و اقدامات انجام یافته جهت آموزش پزشکان متخصص هیدروتراپی در خدمت هموطنان و گردشگران سلامت از کشور‌های خارجی خواهد بود.

بهنام جو آمادگی استان از نظر پزشکی و گردشگری برای جذب گردشگران را دارای ظرفیت دانست و گفت: بیماران اتباع خارجی به ویژه کشور‌های مجاور با توجه به جاذبه‌های تاریخی و طبیعی موجود در استان و وجود آب درمانی‌های متنوع به منظور درمان خود می‌توانند این استان را برای مقصد مسافرت انتخاب کنند.

وی عنوان کرد: وجود ظرفیت‌هایی نظیر هتل بیمارستان‌ها و امکان احداث درمانگاه در مرز ورودی با جمهوری آذربایجان از جمله پتانسیل و استعداد بالقوه برای استان اردبیل است.

استاندار اردبیل وجود پزشکان متخصص و فوق تخصص استان را مناسب ارزیابی کرد و گفت:تجهیزات پزشکی مناسب در استان و امکان درمان سرپایی و خدمات پاراکلینیکی اتباع خارجی نظیر مراکز درمان ناباروری، پیوند کلیه و... در استان اردبیل وجود دارد.

بهنام جو هدف از برگزاری کنفرانس بین المللی گردشگری سلام را معرفی پتانسیل‌های کشور‌های عضو اکو بر شمرد و گفت: عرضه و معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری در استان اردبیل به کشور‌های شرکت کننده و مذاکره برای جذب سرمایه گذاری‌ها و شناسایی بازار‌های هدف برای محصولات تولیدی استان از دیگر اهداف ما در برگزاری این کنفرانس بین المللی است.

وی بیان کرد: به منظور تنوع بازی‌های زمستانی تعداد پیست‌های اسکی از یک مورد در سال‌های گذشته به چهار مورد در سال‌های آتی افزایش می‌یابد.

استاندار اردبیل استان اردبیل را یکی از قطب‌های گردشگری سلامت بر شمرد و اظهار کرد: امکانات خوبی جهت درمان مسافران خارجی در هتل بیمارستان قایم و بیمارستان آرتا و بیمارستان‌های دولتی، مطب پزشکان مجرب اردبیل وجود دارد.

بهنام جو افزود: علاوه بر این امکانات در سال گذشته اقدامات اولیه تفاهم نامه سه جانبه فی مابین استانداری اردبیل، دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه استانبول برای اعزام تعدادی از پزشکان استان اردبیل به ترکیه وطی دوره‌های پزشکی آب درمانی را فراهم کرده ایم.

وی اضافه کرد: در اواخر شهریور ماه سالجاری با اعزام پزشکان و دیدن دوره‌های پزشکی آب درمانی و استقرار آنان در مراکز پزشکی آب درمانی شاهد یک رویداد بزرگ در گردشگری سلامت و فعال شدن پاییز و زمستان اردبیل و افزایش مدت اقامت مسافر در استان اردبیل خواهیم بود.

رئیس شورای اشتغال استان اردبیل با اشاره به اینکه اردبیل دارای مزیت‌های رقابتی در منطقه است افزود: می‌توان با ترسیم یک برنامه جامع از این مزیت برای تبدیل شدن به قطب گردشگری سلامت استفاده کند.

بهنام جو گردشگری سلامت را دومین عرصه کسب و کار و سومین عرصه سرمایه گذاری در بخش سلامت بر شمرد و اضافه کرد: اقدامات اولیه جهت بهره گیری از گیاهان دارویی در استان انجام شده و حال افزایش است.

وی ادامه داد:در حال حاضر عملیات اجرایی بزرگترین کارخانه تولید دارو‌های گیاهی در شهر اردبیل همزمان با این اجلاس آغاز شده است.

استاندار اردبیل تصریح کرد: همزمان با برگزاری این اجلاس، دو بیمارستان خصوصی و یک دهکده سلامت در حال اخذ مجوز احداث است.

بهنام جو اضافه کرد: مجتمع‌های توریستی و تفریحی و آبدرمانی در شهرستان کوثر و مشگین شهر در حال واگذاری به سرمایه گذاران است و یک چشمه آبگرم در مشگین شهر به سرمایه گذار واگذار شده که در مرحله طراحی قرار دارد.

وی در پایان ضمن تشکر از شرکت کنندگان اظهار امیدواری کرد که کنفرانس و نمایشگاه نتایج و ره آورد خوبی برای همه کشور‌های عضو اکو داشته باشد.

انتهای پیام/ح

اردبیل میزبان دومین همایش بین‌المللی گردشگری سلامت کشور‌های عضو اکو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.