رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری میرجاوه گفت: در سه ماهه نخست امسال ۳۰ هزار گردشگر از شهرستان میرجاوه بازدید کردند.

بازدید ۳۰ هزار گردشگر از جاذبه‌های شهرستان میرجاوهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان، عبدالله کرد رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری میرجاوه اظهار داشت: در سه ماهه نخست امسال در حوزه صنایع دستی، کلاس‌های آموزش صنایع دستی با تعداد ۵۰ هنرآموز در رشته‌های سوزن دوزی و سکه دوزی در شهرستان میرجاوه برگزار شد.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری میرجاوه افزود: برپایی نمایشگاه صنایع دستی به مناسبت روز جهانی صنایع دستی، بیمه کردن یک نفر از صنعتگران، صدور ۴ فقره کارت شناسایی صنعتگری و بازدید از کارگاه‌های صنایع دستی نیز از اقداماتی است که در سه ماهه نخست سال در حوزه صنایع دستی صورت گرفته است.

این مسئول ادامه داد: در حوزه میراث فرهنگی نیز مرمت ساختمان تاریخی شهربانی سابق میرجاوه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در حال انجام است.

وی گفت: بازدید مستمر از آثار تاریخی به منظور جلوگیری از دخل و تصرف و ساخت و ساز‌های غیر مجاز و نیز پیگیری برای تعیین حریم آثار تاریخی در معرض خطر نیز در حوزه میراث فرهنگی در شهرستان میرجاوه صورت گرفته است.

عبدالله کرد بیان کرد: در مدت فوق، ۳۰ هزار گردشگر داخلی نیز به شهرستان میرجاوه سفر کردند.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره گردشگری «لیکو» روستای «تمین» نیز با اجرای برنامه‌های متنوع نیز از جمله برنامه‌هایی است که در شهرستان میرجاوه در زمینه گردشگری انجام شده است.

انتهای پیام/ع

صدور ۴ فقره کارت شناسایی صنعتگری در سیستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار