مسئول گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: ۱۵۰ بیمار خارجی از ابتدای امسال تاکنون در سطح مراکز بهداشتی و درمانی این دانشگاه پذیرش و مداوا شدند.

۱۵۰ بیمار خارجی در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان پذیرش شدندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، سید رفیع حسینی اظهار داشت: سیستان و بلوچستان به سبب موقعیت خاص جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی چند کشور بویژه ۲ کشور نیازمند به خدمات بهداشتی درمانی، ظرفیت بسیار خوبی برای پذیرش بیماران خارجی دارد.

وی افزود: بیماران پذیرش شده خارجی این مدت در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از کشور‌های افغانستان و پاکستان بودند که عمدتاً خدمات چشم پزشکی، زنان و زایمان و ... دریافت کردند.

مسئول گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: امسال برای نخستین بار ۶۰ بیمار از کشور افغانستان از طریق شرکت‌های تسهیل گر سلامت برای درمان در بیمارستان‌های زاهدان پذیرش شدند.

وی افزود: ویزای این بیماران درمانی است که قبل از ورود به سیستان و بلوچستان پرونده بیماری آنان ارسال می‌شود و بعد از مشخص شدن نوع بیماری، بیمارستان‌هایی که درمان آنان انجام خواهد شد نیز مشخص شده است.

حسینی بیان کرد: سه بخش گردشگری سلامت، تندرستی و درمانی از جمله ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ارزشمند و بی نظیر سیستان و بلوچستان است که می‌تواند زمینه ساز جذب توریست و رونق و توسعه منطقه شود.

وی تاکید کرد: سیستان و بلوچستان با توجه به موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی کشور‌های افغانستان، پاکستان، حوزه دریای عمان و وجود ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های لازم از جمله دانشگاه‌های علوم پزشکی، بیمارستان‌های متعدد، مرکز بزرگ چشم پزشکی و از همه مهمتر نیرو‌های متخصص و فوق تخصص آمادگی جذب توریست در سه بخش گردشگری سلامت را دارد و می‌تواند دروازه ورودی و خروجی مهمی برای این حوزه باشد.

انتهای پیام/گ

پذیرش بیمار خارجی در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار