طاهرخانی گفت: برای احداث متروی پرند تکلیف قانونی نداریم، ولی برای سرعت یافتن پروژه، متعهد به پرداخت ۳۰ میلیاردتومان کمک به شهرداری تهران شده‌ایم.

کمک ۳۰ میلیارد تومانی  وزارت راه به شهرداری تهران/ احداث ۱۳۰ کیلومتر پروژه قطار برقی در دستور کار شهرهای جدید استبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روابط عمومی شرکت عمران شهر‌های جدید؛ حبیب‌اله طاهرخانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید با تأکید براینکه ایجاد حمل و نقل ریلی بین شهر‌های جدید و شهر مادر از اولویت‌های اساسی شرکت در این دوره به شمار می‌رود گفت: تلاش داریم هرچه زودتر قطار برقی کرج – هشتگرد را تکمیل و به بهره برداری برسانیم چراکه بدون شک در توفیق شهر جدید هشتگرد برای جذب جمعیت بیشتر و خدمات رسانی به مناطق پس کرانه آن مانند نظرآباد و آبیک تأثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

طاهرخانی در این خصوص اضافه کرد: بهره برداری از این قطار همچنین می‌تواند ضمن بالابردن جذابیت سکونتی در شهر جدید هشتگرد، تأثیر چشمگیری در ایجاد تحولات بازار مسکن در کلانشهر تهران نیز داشته باشد که نکته بسیار مهمی به شمار می‌رود.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره پروژه متروی شهر جدید پرند نیز بیان کرد: با وجود آنکه شرکت عمران شهر‌های جدید دستگاه اجرایی موظف برای ساخت این پروژه ریلی نیست، ولی به دلیل ایجاد هرچه سریعتر رفاه حال شهروندان متعهد به پرداخت کمک ۳۰ میلیارد تومانی به شهرداری تهران شده است تا این قطار برقی هرچه سریعتر از ایستگاه فرودگاه امام خمینی (ره) تا شهر جدید پرند نیز تکمیل و به بهره برداری برسد.

این مقام مسئول با تأکید براینکه تلاش داریم تا یک سال آینده خط متروی تهران – پرند را به افتتاح برسانیم گفت: پرند با توجه به جمعیت پذیری بالایی که داشته و ظرفیت اسکانی که در آن ایجاد کردیم میتواند به بازار مسکن کلانشهر تهران به خصوص در حوزه اقشار متوسط و کم درآمد کمک کند.

به گفته وی، متأسفانه این ظرفیت هنوز به دلیل فقدان سیستم حمل و نقلی مناسب بین شهر جدید پرند و تهران به طور کامل فعال نشده است که قطعا با راه اندازی این قطار می‌تواند ظرفیت مناسب تری نسبت به قبل فراهم نماید.

مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید درخصوص طرح احداث متروی پردیس نیز بیان کرد: اجرای این پروژه در دستور کار سال جاری شهر‌های جدید وجود داشته و تلاش است تا عملیت اجرایی آن هرچه سریعتر آغاز شود. در حال حاضر توافقات لازم با شهرداری برای اتصال مترو از شهر جدید پردیس به پایانه شرق تهران انجام شده و پروژه در مرحله تهیه اسناد و انتخاب سرمایه گذار قرار دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این نکته که تصمیم داریم شهر جدید اندیشه را با همکاری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران به سیستم قطار‌های حومه‌ای متصل کنیم گفت: در این راستا تفاهم نامه‌ای سه جانبه بین شرکت مادر، شرکت راه آهن و شهرداری به امضا رساندیم تا این پروژه را نیز به عنوان یکی دیگر از اولویت‌های شهر‌های جدید امسال به نتیجه برسانیم.

طاهرخانی در ادامه سخنان خود از اختصاص ۹۵ درصدی اعتبار ابلاغی قطار‌های شهری شهر‌های جدید در سه ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: خوشبختانه با مساعدت سازمان برنامه و بودجه از ۵۷ میلیارد تومان اعتبار ابلاغی قطار‌های شهری شهر‌های جدید نزدیک به ۵۵ میلیارد تومان آن اختصاص داده شد که نکته قابل توجهی به شمار می‌رود.

این مقام مسئول همچنین درخصوص آخرین وضعیت پروژه‌های ریلی در سایر شهر‌های جدید نیز بیان کرد: درحال حاضر پروژه قطار برقی شهر جدید بهارستان به اصفهان در مرحله روسازی، فولادشهر به اصفهان در مرحله نهایی شدن و گلبهار به مشهد، ضمن اتمام بخش عمده‌ای از تملک اراضی و مرحله سیویل در بخش روسازی و پیگیری فاینانس قرار دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در این خصوص تأکید کرد: هم ا شرکت عمران شهر‌های جدید در مجموع حدود ۱۳۰ کیلومتر پروژه قطار برقی بین شهر‌های جدید و شهر‌های مادر در دستور کار دارد که هرکدام در مراحل پیشرفت فیزیکی متفاوتی گزارش شده اند.

وی در پایان سخنان خود ضمن تأکید بر اهمیت ایجاد حمل و نقل ریلی بین شهر‌های جدید و شهر‌های مادر در کاهش ترافیک و آلودگی هوا بیان کرد: استفاده از حمل و نقل ریلی در صرفه جویی انرژی و هزینه تأثیر بسزایی دارد، با توجه به گزارش‌های ارائه شده ۳۰ تا ۴۰ درصد از ترافیک شهری تهران براثر ورود خودرو‌ها از حومه به مرکز شهر است که قطعا رفع آن راهکاری جز توسعه سیستم حمل و نقل ریلی نخواهد داشت.

 انتهای پیام/

برچسب ها: مسکن ، بازار مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۸:۵۹ ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
تهران به هزینه بیشتری نیاز داره // قبول دارید ؟؟
آخرین اخبار