استاندار خراسان رضوی گفت: دیوان سالاری پیچیده و فرسوده اداری، موجب تأخیر در صدور مجوز‌های حوزه کسب و کار شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی در دومین نشست معین‌های اقتصاد مقاومتی استان گفت: دیوان سالاری پیچیده و فرسوده اداری، موجب تأخیر در صدور مجوز‌های حوزه کسب و کار شده است و تاکید بر این است که با کاهش بوروکراسی ها، زمینه برای فعالیت معین‌های اقتصادی بیش از پیش فراهم شود.

وی با بیان اینکه نهاد‌های مردمی باید جایگزین دولت دیوان سالار شوند ادامه داد: در مدت کوتاه فعالیت نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی، در استان انسجام بسیار خوبی میان اضلاع مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی و معین‌های توسعه گرا ایجاد شده که به پیشبرد بهتر فعالیت‌ها کمک می‌کند.

استاندار خراسان رضوی گفت: برای ایجاد کسب و کار نباید مدارک تحصیلی بالا داشت و مصادیق بسیار وجود دارد که برخی افراد با مدرک تحصیلی لیسانس مجموعه‌های اقتصادی موفقی را راه اندازی کرده اند.

رزم حسینی تحقق سیاست‌های الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی را نیازمند فرهنگ سازی دانست و افزود: پیش نویس پیوست فرهنگی معین‌های اقتصاد مقاومتی توسط معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آماده شده و پس از نهایی شدن، به معین‌های توسعه گرا ابلاغ خواهد شد تا زمینه اجرای آن فراهم شود.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین اهداف مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی، کاهش آسیب‌های اجتماعی است لذا معین‌های اقتصادی باید فعالیت‌های خود را با در نظر گرفتن شاخص‌های فرهنگی اجتماعی در مناطق تحت پوشش انجام دهند.

استاندار خراسان رضوی گفت: در ادامه اجرای الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی، متناسب با ارزیابی عملکرد معین‌های اقتصاد مقاومتی، برای معین‌های پیشرو امتیازاتی در نظر گرفته خواهد شد.
 

مردم به فعالیت معین‌های اقتصاد مقاومتی امید بسته اند

 
علی رسولیان معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی در ادامه این نشست گفت: مردم به فعالیت معین‌های اقتصاد مقاومتی و الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی امید بسته اند و ضرورت دارد گام‌های شایسته‌ای در حوزه اشتغال زایی و بهبود وضعیت معیشت مردم برداشته شود.

وی ادامه داد: فرمانداران موظف هستند با معین‌های اقتصاد مقاومتی در شهرستان‌ها همکاری کرده و برای رفع موانع پیش روی آن‌ها پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: ساز و کار اطلاع رسانی اقدامات معین‌های توسعه گرا مشخص شده است.
 
رسولیان افزود: در هر یک از جلسات شورای اداری، گزارشی از عملکرد معین‌های اقتصاد مقاومتی ارائه خواهد شد تا مدیران دستگاه‌های اجرایی با فعالیت‌های الگویی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی آشنا شوند.
 

نیاز معین‌های اقتصاد مقاومتی به پشتیبانی معین‌های پیشرو 

 
علی اکبر لبافی دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: بر اساس ارزیابی دبیرخانه این نهاد، ۶۶ درصد معین‌های توسعه اقتصادی فرهنگی در گام‌های اول و دوم و ۲۵ درصد هم در گام‌های سوم و چهارم اجرای تفاهمنامه‌ها قرار دارند و ۹ درصد هم هنوز عملیات اجرایی را آغاز نکرده اند.

وی با بیان اینکه تمام اقدامات اجرایی در نهاد اقتصاد مقاومتی با اتکا به ظرفیت‌های مردمی و معین‌های بخش خصوصی انجام می‌شود تصریح کرد: برخی معین‌ها فقط در یک حوزه فعالیتی تخصص دارند لذا الحاق معین‌ها بر اساس ظرفیت و حوزه تخصصی آن‌ها باید در دستور کار قرار گیرد.

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی گفت: برخی معین‌های اقتصاد مقاومتی به رغم توانمندی‌های مالی برای اجرای تفاهم نامه‌های مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی نیازمند پشتیبانی معین‌های پیشرو هستند.

لبافی با بیان اینکه در برخی شهرستان‌ها ارتباط لازم بین معین‌ها و اضلاع مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی وجود ندارد گفت: ضرورت دعوت از معین‌ها و شنیدن مشکلات آن‌ها توسط اضلاع مثلث توسعه اقتصادی و پیشگیری از موانع و مشکلات پیش روی آن‌ها بیش از پیش احساس می‌شود.
 
انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.