۱۳هزار و ۹۳۶ نفر در استان به صورت مستمر برای اهدا خون اقدام می‌کنند.

عاملی مدیر کل سازمان انتقال خون در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،گفت: افرادی که در طول سال حداقل ۲بار و حداکثر ۴ بار نسبت به اهدا خون اقدام می‌کنند جز اهدا کنندگان مستمر خون به حساب می‌آیند.

وی در خصوص آمار اهداکنندگان سال گذشته افزود: در سال ۹۷ تعداد ۲۱ هزار و ۷۶۵ نفر برای اهدا به مراکز انتقال خون مراجعه کرده اند که با توجه به آمار‌ها ۶۴ درصد به صورت مستمر برای این امر خدا پسندانه اقدام می‌کنند .

عاملی اعلام کرد: در سال گذشته از کل افرادی که برای اهدا مراجعه کرده اند هزارو ۶۱۴نفر زن و ۲۰ هزار و ۱۵۱ نفر مرد برای اهدا خون اقدام کرده اند.

مدیر کل سازمان انتقال خون بیان کرد: زنان در طول سال قادر به اهدا ۳نوبت و مردان نیز ۴ نوبت می‌توانند برای خونگیری مراجعه کنند. وی در ادامه افزود اهداکنندگان پلاکت هم می‌توانند در طول سال ۲۴ نوبت برای بیماران سرطانی اهدا پلاکت انجام دهند.

وی با اشاره به نیاز سازمان به همه‌ی گروه‌های خونی بیان داشت :گروه‌های خونی منفی مخصوصا o منفی به دلیل پوشش دهندگی همه‌ی گروه‌های خونی در صدر اولویت نیاز قرار دارد.

عاملی ضمن تشکر از افرادی که مستمر اهدا خون انجام می‌دهند گفت: به دلیل حادثه خیز بودن جاده‌های استان و تزریق خون به کسانی که تحت عمل‌های جراحی سخت قرار می‌گیرند و نیاز مداوم بیماران سرطانی و تالاسمی به فراورده‌های خونی، نیاز مستمر به اهدا خون در طول سال احساس می‌شود.

انتهای پیام / ط ا

67 درصد اهداکننده مستمر خون در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.