شکوری همچنین گفت:اقشار ضعیف و آسیب پذیر جامعه را مورد توجه قرار دهند، بدانند که اگر امنیت اقتصادی نباشد آنان نمیتوانند از دارایی خـویـش استفـاده لازم را داشتـه باشـنـدوتوجه داشته باشند که گرانفروشی، احتکار، فریب کاری در معامله کم فروشی و رباخواری در اسلام حرام است.
حجت الاسلام شکوری با اشاره به ۵ تیر ماه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر گفت: امروز موضوع اعتیاد و مواد مخدر به یک معضل جهانی و بین المللی تبدیل شده است بطوریکه سازمان ملل نیز ناچار شده به این موضوع ورود پیدا کند.
وی ادامه داد: بیشترین تولیدات این مواد در کشورهای افغانستان، پاکستان، تایلند، مکزیک کلمبیا، میانمار، برمه ولائوس میباشد.
خطیب نماز جمعه خوی همچنین ریشههای گسترش این مواد را در مواردی ازجمله:سیاستهای استعماری کشورهای غربی و اروپایی، باندهای مافیایی بین المللی، حاکمان مستبد نوع کشورهای جهان، اشخاص و گروههای سودجو و منفعت طلب عنوان کرد.
خطیب در پایان خطبه دوم اظهار داشت: از ۲۵ خرداد الی ۳۱ خرداد بنام هفته ملی بدون دخانیات نامگذاری شده است و امروز جمعه به عنوان آموزههای دینی در برابر دخانیات نامیده شده است.
خطیب نماز جمعه خوی بااشاره به اینکه، طبق گزارشات در کشور ایران نزدیک به ۱۰ میلیون نفر سیگاری روزانه بیش از ۳ میلیارد تومان خرج سیگار میکنند یعنی در هر سال بیش از ۱ هزار میلیارد تومان وسالیانه ۵۴ میلیارد نخ سیگار در ایران مصرف میشود که نزدیک به ۱۲ میلیارد نخ آن در داخل تولید میشود و بقیه از طریق قاچاق وارد و توزیع میشود بعبارت دیگر بیش از ۷۵ درصد پول سیگار به خارج از کشور میرود.
وی ادامه داد:افراد غیر سیگاری به ویژه کودکان و همسران افراد سیگاری به اندازه خود سیگاریان در معرض مضرات دود سیگار هستند این افراد بیگناه بطور اجباری سلامتی خود را از دست میدهند.
حجت الاسلام سید رضی شکوری با اشاره به اینکه، کمپانیهای آمریکایی سالیانه بالغ بر ۶ هزار میلیارد سیگار تولید میکنند حدود ۳ درصد آن در آمریکا مصرف میشود و ۹۷ درصد بقیه به کشورهای فقیر و یا در حال توسعه صادر میشود از این طریق سالانه بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار سود شرکتهای آمریکایی است که معادل ۲۰ سال فروش نفت ایران است.
حجت الاسلام شکوری با اشاره به ۱ تیر روز تبلیغ و اطلاع رسانی اظهار داشت: موضوع تبلیغات دینی و فعالیتهای فرهنگی مباحث گستردهای نیاز دارد.
وی در این زمینه چند نکته را تحت عنوان تبلیغات دینی یادآوری کردوگفت:ضرورت پژوهش و تحقیقات میدانی جهت نیاز سنجی اقشار جامعه، بهره گیری از نیروهای خلاق و مبتکر و در عین حال دلسوز فرهنگی، سازماندهی و مدیریت فعالیتهای مساجد و سایر مراکز فرهنگی، در اولویت قرار دادن پاسخگویی بر شبهات وتوجه ویژه به قشر جوان و سایر اقشار و آسیب پذیر فرهنگی از جمله این موارد، موضوعاتی تحت عنوان تبلیغات دینی میباشند.
انتهای پیام/م