جمالی نژادگفت: با اعطای اختیارات به استان‌ها سرعت انجام امور افزایش یافته و رضایتمندی شهروندان را به دنبال دارد.

 

مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی وزارت کشور در گت وگو با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به افزایش اختیارات استان ها، اظهار کرد: همان گونه که می‌دانید تفویض اختیار به استانداران در ابعاد مختلفی می‌تواند تبلور یابد. در بعد اداری با اعطای اختیارات به استان‌ها سرعت انجام امور افزایش یافته و رضایتمندی شهروندان را به دنبال خواهد داشت،کاهش تردد‌های غیر ضروری به پایتخت از برخی از معضلات تهران نیز به طرز محسوسی می‌کاهد و موجب تقویت حس اعتماد عمومی به سطوح استانی می‌شود.

معاون عمرانی وزارت کشور ادامه داد: در بعد اقتصادی و مالی نیز واگذاری اختیارات صدور مجوز‌های سرمایه گذاری ضمن تسهیل امور زمینه رشد و پیشرفت استان‌ها را متناسب با مزیت‌های نسبی و رقابتی فراهم می‌کند.

جمالی نژاد تصریح کرد: همچنین تقویت سهم اعتباری استان‌ها از محل منابع عمومی از جمله محور‌های کلیدی قابل تفویض است که امکان هزینه کرد اعتبارات را با توجه به شرایط و موقعیت جغرافیایی و محیطی استان‌ها فراهم می‌کند.در بعد اجتماعی تفویض اختیارات منجر به تقویت سرمایه اجتماعی شده واعتماد عمومی و مشارکت اجتماعی را افزایش می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه به طور کلی افزایش اختیار به استان‌ها باعث اقتدار حاکمیت و ارتقای امنیت ملی می شود، یادآور شد:در صورت تفویض اختیار به استان‌ها و تقویت نهاد‌های محلی، حس تعلق افراد نسبت به محل سکونت شان افزایش می یابد و متعاقب آن باعث انسجام و وفاق محلی می شود و در نتیجه سرمایه اجتماعی را ارتقا بخشیده و متعاقب آن شاهد افزایش امنیت اجتماعی خواهیم بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار