رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت:با توجه به درآمد زایی مطلوب عرصه باغبانی نسبت به عرصه زراعی تلاش خواهیم کرد با احداث باغات مدرن و پرمحصول در آمد سرانه بهره برداران بخش را افزایش دهیم.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ، نوربخش حاتمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در جشنواره گیلاس صحنه گفت؛ با توجه به درآمد زایی مطلوب عرصه باغبانی نسبت به عرصه زراعی تلاش خواهیم کرد با احداث باغات مدرن و پرمحصول در آمد سرانه بهره برداران بخش را افزایش دهیم.

نوربخش حاتمی در ادامه با اشاره به قابلیت‌های شهرستان صحنه در عرصه باغبانی افزود؛ آب و هوای خوب، ارتفاع مناسب از سطح دریا و وجود فرهنگ باغبانی در بین مردم باعث شده است رویکرد سازمان معطوف به گسترش باغات مدرن در چنین شهرستان‌هایی باشد.

حاتمی در پایان هدف از برگزاری چنین جشنواره‌هایی را برند سازی و معرفی قابلیت‌های کشاورزی کرمانشاه در بعد ملی و بین المللی اعلام کرد و گفت؛ برنامه مجموعه مدیریتی سازمان آن است که با تغییر ایده‌ها در عرصه‌های مختلف کشاورزی و انتقال یافته‌های جدید به کشاورزی کرمانشاه، درآمد سرانه بهره برداران بخش را افزایش دهیم.

 

 

درآمد کشاورزی گواراترین درآمد است

 



علیرضاحیدری  فرماندار شهرستان صحنه گفت:درآمد کشاورزی گواراترین درآمد است شهرستان صحنه با ۵۰۰ هکتار باغ گیلاس از جمله شهرستان‌های مطرح کشور در تولید گیلاس است و در آمد حاصل از آن با توجه به زحمات کشاورزان از جمله گواراترین در آمد‌ها ست.

فرماندار صحنه در ادامه با اشاره به سایر قابلیت‌های این شهرستان افزود؛ علاوه بر شهرت صحنه در امر باغداری، این شهرستان ظرفیت‌های مناسبی نیز در امر تولید عسل و گیاهان دارویی دارد و بر آن هستیم که در آینده این قابلیت‌ها را نیز به مردم سایر استان‌ها معرفی نمائیم.

 

انتهای  پیام/ز

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.