برگزاری مراسم تشییع پیکر شهدای دفاع مقدس در ۱۷ استان

روز پنجشنبه هفته جاری مراسم تشییع این شهدا که مربوط به دفاع مقدس هستند، انجام می‌شود.


به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سرتیپ پاسدار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه محد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ و رئیس ستاد اجرایی مراسم تشییع شهدای گمنام، صبح امروز شنبه در نشست خبری خود با اشاره به تقارن مراسم تشییع پیکر شهدای دفاع مقدس با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) گفت: روز پنجشنبه هفته جاری مراسم تشییع این شهدا که مربوط به دفاع مقدس هستند، انجام می‌شود. تعدادی از این شهدا شناسایی شده و تعدادی دیگر هم به طور گمنام تشییع خواهند شد.

وی ادامه داد: این مراسم در ١٧ استان برگزار می‌شود که در برخی استان‌ها تشییع شهدای گمنام، برخی دیگر شهدای شناسایی شده و در دیگر استان‌ها هم تشییع شهدای گمنام و شناسایی شده، برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد اجرایی مراسم تشییع شهدای گمنام با اشاره به اسامی این استان‌ها اظهار کرد: در استان‌های قم، مرکزی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خراسان رضوی، هرمزگان، بوشهر، اردبیل، تهران، گیلان، قزوین و خوزستان مراسم تشییع شهدا برگزار می‌شود.

وی افزود: این مراسم ساعت ٩ صبح روز پنجشنبه ۶ تیرماه با سخنرانی آیت الله رئیسی رئیس قوه قضائیه در تهران و از مقابل دانشگاه تهران آغاز و به سمت خیابان حافظ ادامه خواهد داشت و پیکر این شهدا در نهایت به معراج شهدا منتقل خواهد شد.

سردار یزدی با اشاره به تشییع پیکر شهدا در تهران خاطرنشان کرد: پیکر ۴ تن از شهدایی که قرار است در تهران تشییع شوند، شناسایی شده و هفته آینده به خانواده آن‌ها تحویل خواهد شد. در سایر استان‌ها هم از روز شنبه هفته آینده همزمان با روز شهادت تشییع شهدا آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: با اشاره به استان‌هایی که قرار است شهدا در آن‌ها تشییع شوند گفت: مراسم تشییع پیکر شهدا در استان‌ها طبق برنامه همان استان اعلام و به اطلاع مردم خواهد رسید. شهدای گمنام و شناسایی شده در استان‌های اصفهان، سمنان، چهارمحال و بختیاری، تهران تشییع خواهند شد. همچنین،  شهدای شناسایی شده در استان‌های خراسان رضوی، فارس، بوشهر، گیلان، قزوین و خوزستان تشییع خواهد شد و در استان‌های مرکزی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، اردبیل، هرمزگان و قم شهدای گمنام تشییع می‌شود.

رئیس ستاد اجرایی مراسم تشییع شهدای گمنام با اشاره به برگزاری مراسم وداع با شهدا تاکید کرد: این مراسم روز چهارشنبه ۵ تیرماه بعد از نماز مغرب و عشا در باغ موزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.  
وی در پاسخ به سوالی درباره محل تفحص این شهدا و عملیات‌های که پیکر این شهدا به آن مربوط هستند، گفت: شهدای تفحص شده مربوط به عملیات‌های کربلای ۵ در شلمچه، والفجر ۸ در جزیره بوارین، رمضانپ در شرق بصره، محرم در شرهانی، مسلم بن عقیل در سومار، والفجر یک در فکه، تک دشمن در زبیدات، والفجر ۴ در پنجوین و تک دشمن در عملیات بیت المقدس هستند.

سردار یزدی در پاسخ به سوال دیگری مربوط به تعداد شهدای شناسایی شده نیز تصریح کرد: از تعداد ۱۵۰ نفر شهدای تفحص شده، ۳۴ پیکر شناسایی شده و ۱۱۶ پیکر دیگر هم شناسایی نشده اند.

وی ادامه داد: قراراست تا در کنار برگزاری این مراسم غرفه‌های فرهنگی نیز مستقر شود.

رئیس ستاد اجرایی مراسم تشییع شهدای گمنام درباره پیام تشییع شهدای برای مردم تصریح کرد: تشییع شهدا علاوه بر اثر معنوی شهادت در آن زمان داشته است، امروز پس از بازگشت پیکر این شهید به کشور و شناسایی و تشییع پیکر این شهید، یک ارتباط معنوی و عاطفی با این شهید ایجاد می‌شود. تمام هدف برگزاری این مراسم علاوه بر بزرگداشت یاد شهدا، به جوانان کشورمان استقامت، پایداری و رهروی راه شهدا را در عمل نشان دهیم. مسئولان ما باید بدانند که روی هر صندلی که نشسته اند، برای خدمت به آن‌ها واگذار شده است و بابت آن صندلی چندین شهید تقدیم کشور و انقلاب شده است.  

وی افزود: امروز مسئولان ما باید بدانند که برای خدمت مدیون خون شهدا و مردم هستند و نباید کوتاهی در انجام این وظایف انجام دهند.  

سردار یزدی همچنین در پایان درباره تدابیر اندیشیده شده برای برگزاری هر چه بهتر این مراسم تاکید کرد: مسیر تشییع شهدا از نظر ترافیکی و  امنیتی کاملا شناسایی شده است و جای هیچ نگرانی از این بابت نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار