رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برنامه های جهادی و ارائه خدمات درمانی رایگان در مناطق کم برخوردار نقش موثری در ارتقاء سلامت مردم این مناطق دارد.

نقش موثر برنامه های جهادی درمانی در ارتقاء سلامت مردم

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد رضا دارابی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه بازدید از اردوی جهادی قرارگاه شهید علیمردانی در یکی از مناطق کم برخوردار و حاشیه شهر مشهد گفت: ساکنان مناطق حاشیه شهر مشهد به تمام خدمات به ویژه خدمات بهداشتی و درمانی و مراقبت‌های اولیه بهداشتی نیاز دارند و اجرای برنامه‌های جهادی و ارائه خدمات رایگان می‌تواند نقش مؤثری در ارتقا سلامت مردم این مناطق داشته باشد.

وی تصریح کرد:  در حال حاضر ۴۰ درصد از جمعیت شهر مشهد در مناطق کم برخوردار و حاشیه ساکن هستند و اجرای برنامه‌های جهادی و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی نقش مؤثری در ارتقا سلامت، دسترسی بیشتر مردم به خدمات و افزایش خود مراقبتی خواهد داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: این اردوی جهادی به همت بهداری سپاه پاسداران، خادم یاران رضوی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد برپا شده است و خدمات ارائه شده در اردوهای جهادی باید به شکل استاندارد و با کیفیت ارائه شود تا مردم این مناطق از این طرح‌ها استقبال کنند.

حسن بخشی مسئول قرار گاه شهید علیمردانی هم در این بازدید گفت: پیش از برگزاری اردوهای جهادی با هماهنگی کمیته امداد امام خمینی، بهزیستی و معتمدین محل افراد نیازمند به درمان شناسایی و سپس نسبت به درمان این افراد اقدام می‌شود.

وی تصریح کرد: در این اردوی جهادی ۵۲ نفر از کادر پزشکی و ۴۰ نفر در گروه اجرایی همکاری دارند و خدماتی همچون دندانپزشکی، پزشکی، گفتار درمانی و مامایی، پرستاری، ارتوپدی و بینایی سنجی و طب اسلامی به گروه‌های هدف ارائه می‌شود.

مسئول قرار گاه شهید علیمردانی افزود: در طول دو سال از برگزاری این اردوهای جهادی ۳۴ هزار نفر از ساکنان مناطق کم برخوردار زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام//ف.ص

اجرای برنامه های جهادی و ارائه خدمات درمانی رایگان در مناطق کم برخوردارمشهد

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.