نعمت الهی گفت: با مطالعاتی که انجام داده‌ایم قرار شده در تهران و آبادان موزه‌هایی را در حوزه نفت احداث شود.

بصنایع تاریخی حوزه نفت موزه می‌شونده گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، نعمت الهی مدیر موزه‌ها و اسناد شرکت نفت، عصر امروز در مراسم افتتاح اولین موزه پمپ بنزین تهران اظهار کرد: با مطالعاتی که انجام داده ایم قرار شده در تهران و آبادان موزه‌هایی را در حوزه نفت بسازیم.

مدیر موزه‌ها و اسناد شرکت نفت با بیان اینکه تاکنون ۲۸ موزه در لیست برنامه‌های های ما وجود دارد، گفت: تاکنون توانسته ایم دو موزه را در آبادان و تهران ثبت کنیم.

وی افزود: امسال هم دو موزه دیگر در کرمان و سبزوار بهره‌برداری می‌شوند و تلاش کردیم سایر بنا‌های قدیمی در حوزه نفت را هم حفظ کنیم.

نعمت الهی با تاکید بر اینکه علاوه بر این ده ابنیه هم برای ثبت در برنامه داریم، اظهار کرد: حدود ۲۰ میلیون سند جمع آوری شده که همکاران ما در حال آماده کردن آن هستند.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ شی میراثی صنعت نفت را شناسایی کرده‌ایم، اظهار کرد: در داخل مجموعه موزه پمپ بنزین هم تلاش کردیم که مردم با مجموعه فعالیت‌های پمپ بنزین بیشتر آشنا شوند و با اشیایی که در هیچ پمپ بنزین ندیده اند آشنا شوند.

نعمت اللهی در پایان خاطرنشان کرد: انواع سوخت‌ها و انواع پمپ‌ها از اولین آن‌ها تا جدیدترین شان در اینجا برای مردم قابل مشاهده هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار