رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بیجار از آغاز فاز اول مایه کوبی علیه بیماری تب برفکی سال ۹۸ در جمعیت دام های سبک و سنگین در شهرستان بیجار خبر داد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، هادی اسکندری گفت: فاز اول مایه کوبی علیه بیماری تب برفکی سال ۹۸ در جمعیت دام های سبک و سنگین در شهرستان بیجار آغاز شده است.

وی افزود: با تامین به موقع واکسن با کیفیت توسط اداره کل دامپزشکی استان این فاز از یکم تیر ماه سال جاری آغاز و به مدت ۴۵ روز کاری در سطح شهرستان بیجار ادامه خواهد داشت.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بیجار در همین رابطه عنوان کرد: از آن جایی که تب برفکی یکی از بیماری های ویروسی استراتژیک است که در صورت شیوع می تواند خسارات اقتصادی فراوانی به واحدهای اپیدمیولوژیک وارد سازد و با توجه به اینکه شهرستان بیجار نیز یکی از قطب های مهم دامپروری در استان بوده، انجام به موقع واکسیناسیون‌های دامی در آن بسیار مهم است.

وی ادامه داد: این شبکه با تجهیز اکیپ‌های مایه کوبی فاز اول تب برفکی سال ۹۸ را آغاز کرده است که پیش بینی می شود در این فاز ۸۵ درصد واحدهای اپیدمیولوژیک این شهرستان تحت پوشش واکسیناسیون تب برفکی قرار گیرند.

اسکندی در پایان با اشاره به اینکه جهت پیشگیری از بیماری تب برفکی در شهرستان این فاز از تب برفکی نیز به صورت کاملا رایگان اجرا می شود، یادآور شد: در سال گذشته بیش از ۴۷۰ هزار نوبت راس دام سبک و ۱۰ هزار نوبت راس دام سنگین علیه این بیماری واکسینه شده که با پوشش مناسب واکسیناسیون جمعیت دامی، بیماری تب برفکی در شهرستان مشاهده و گزارش نشده است.

 انتهای پیام/م

پیشگیری از بیماری تب برفکی در شهرستان بیجار

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.