رضایی مدیر امورباغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: امسال حدود ۶۰ هکتار تعهد استان برای توسعه کشت گلخانه‌ای است.

رضایی مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  گفت: در استان ۳ دهم هکتار گیاه زینتی پرورش داده می‌شود که ۱ و نیم هکتار آن گل شاخه بریده رز و مابقی گیاهان آپارتمانی است.

وی بابیان اینکه در استان ۳۲ هکتار گل نرگس وجود دارد افزود: تعداد بهره برداران فعال این گل ۶۴۰ نفر است و سالیانه حدود ۱۶ و نیم میلیون شاخه گل نرگس از مزارع استان برداشت می‌شود.

رضایی در خصوص بازار فروش گل‌های زینتی در استان گفت: گل های رز و نرگس  به استان های خراسان رضوی و تهران فرستاده می شود علاوه بر این ها گل نرگس به   سیستان و بلوچستان نیز ارسال  می شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه خراسان جنوبی از نظر تولید گل نرگس رتبه ۵ کشور را دارد افزود: از محل تبصره ۱۸ به متقاضیان ساخت گلخانه گل‌های زینتی تسهیلات با بهره بانکی ۷ درصد تعلق خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه بهره این  تسهیلات نسبت به سال گذشته کاهش داشته است بیان کرد: هم برای ساخت گلخانه‌های کوچک مقیاس (زیر ۳۰۰ متر مربع) و هم گلخانه‌های تجاری (بالای ۳۰۰ متر مربع) افراد می توانند از تسهیلات ۷ درصد استفاده کنند.

وی در پایان بیان کرد: میزان بازدهی تولید محصول در کشت گلخانه‌ای ۱۰ تا ۱۲ برابرفضای باز است.

انتهای پیام / ط ا

اعطای تسهیلات ۷ درصد برای ساخت گلخانه‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.