ناسا برای کمک هرچه بیشتر به فضانوردان حاضر در ایستگاه بین المللی فضایی رباتی هوشمند را اختراع و به فضا فرستاده است.

ربات مکعبی ناسا، دستیار هوشمند فضانوردان در ایستگاه بین المللی فضاییبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ربات مکعبی Astrobee با هدف یاری رسانی و کمک به دانشمندان حاضر در ایستگاه بین المللی فضایی به این سفینه فضا پیما فرستاده شده است. این ربات در تاریخ ۲۴ خرداد سال جاری به سمت ایستگاه بین‌المللی فضایی فرستاده شد.


بیشتر بخوانید: قوت گرفتن امکان ایجاد زندگی در مریخ با کشفیات اخیر دانشمندان


این ربات از توانایی خاص و ویژه‌ای برخورد دار است و علاوه برب انجام عملیات‌های فنی در داخل فضا پیما در محیط بیرونی آن نیز قادر به فعالیت و انجام فرآیند‌های فنی و تعمیراتی است. در واقع ربات مجهز مکعبی Astrobee به عنوان یاری دستیار پر قدرت و هوشمند برای فضانوردان شناخته می‌شود.

ناسا تولید ربات‌های هوشمند خود را توسعه می‌دهد

کارشناسان این ربات یکی از مهم‎‌‌ترین رکن‌های آینده صنعت فضایی می‌دانند و اهیمتی ویژه برای آن قائل هستند. علاوه بر ربات مکعبی Astrobee که در حال حاضر در ایستگاه بین المللی فضایی است، ربا دیگری با نام هانی-Honey اخیرا به فضا ارسال شده است و هم اکنون کنار فضانوردان حضور دارد. در ادامه پروژه ربات‌های هوشمند ناسا، این سازمان فضایی در نظر دارد تا مرداد ماه سال ۱۳۹۸ ربات جدید با نام ملکه-Queen را به گروه ربات‌های حاضر در ایستگاه بین المللی فضایی اضافه کند.

ربات مکعبی ناسا، دستیار هوشمند فضانوردان در ایستگاه بین المللی فضایی

با وجود افشاء نام ربات‌های Honey و Queen از هنوز جزییات دقیقی از ساختار و توانایی‌های آن‌ها منتشر نشده است. هرچند ناسا هیچ گونه مطلبی از کاهش تعداد فضانوردان حاضر در ایستگاه بین المللی فضایی و یا تعلیق برنامه ارسال فضانوردان به فضا اعلام نکرده است ولی گروه از دانشمندان معتقدند این سازمان گسترش برنامه تولید و طراحی ربات‌های هوشمند به دنبال جایگزینی آن‌ها با فضانوردان است.

ربات مکعبی ناسا، دستیار هوشمند فضانوردان در ایستگاه بین المللی فضایی

یکی از مدیران ارشد ناسا گفت: ربات‌هایی از قبیل Astrobee در واقع نگهبانی فضانوردان هستند و به دلیل توانایی‌های محدود انسان در انجام امور کمک بسیار بزرگ برای دانشمندان در فضا هستند. ربات مکعبی Astrobee به طور ویژه در عملیات‌های طولانی و طاقت فرسا نقش موثری ایفاء می‌کند.

انتهای پیام/

ربات‌های هوشمند ناسا به کمک فضانوردان می‌آیند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار