کار سنجش سلامت نوآموزان خوزستانی شروع شد

رییس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان گفت: سنجش سلامت نوآموزان خوزستانی از یکم تیرماه آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ، علی ممبینی، رییس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان گفت: فعالیت پایگاه‌های سنجش سلامت نوآموزان در استان از یکم تیرماه آغاز شده است و سنجش نوآموزان تا شهریورماه و تا زمانی که آمار‌ها نشان دهد دانش‌آموزی باقی مانده است، ادامه دارد.

وی بیان داشت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال ۷۰ هزار نوآموز بدو ورود به پایه اول و ۴۰ هزار نوآموز پیش دبستانی تحت پوشش طرح سنجش سلامت قرار گیرند.

ممبینی افزود: در حال حاضر از مجموع ۵۷ پایگاه سنجش سلامت در استان، ۵۵ پایگاه فعال هستند که از این تعداد ۳ پایگاه برای نوآموزان عشایری در نظر گرفته شده است که به دلیل اینکه هنوز تعدادی از نوآموزان در کوچ هستند، از این ۳ پایگاه، در حال حاضر فقط یک پایگاه فعال است.

رییس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان تصریح کرد: اولیا باید به مدرسه‌ای که می‌خواهند فرزندشان در آن درس بخواند مراجعه کنند. مدیر مدرسه کار ثبت‌نام و نوبت‌گیری را برای آن‌ها انجام می‌دهد، سپس یک کپی از اطلاعات به آن‌ها می‌دهد که در آن تاریخ نوبت سنجش نوآموز و آدرس پایگاهی که باید به آن مراجعه کنند، درج شده است.

گفتنی است: در این طرح با انجام اقداماتی از جمله سنجش بینایی، سنجش شنوایی، سنجش هوش و معاینات جسمی حرکتی، نوآموزان از لحاظ شاخص‌های مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرند و در صورت وجود هرگونه مشکل برای بررسی‌های بیشتر به مراکز تشخیصی و تخصصی ارجاع داده می‌شوند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.