مدیر آموزش و پرورش استثنایی آموزش و پرورش خوزستان از بهره مندی همه دانش آموزان استثنایی از طرح خدمات حمایتی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی ممبینی، مدیر آموزش و پرورش استثنایی خوزستان در مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولان که امروز، دوشنبه، 12 آذرماه در مدرسه استثنایی رودکی اهواز برگزار شد، با بیان اینکه 4 هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز استثنایی در ۷۸ مدرسه مشغول به تحصیل هستند گفت: همه این دانش‌آموزان تحت پوشش طرح خدمات حمایتی قرار دارند.

وی در ادامه بیان داشت: بزودی ۹ میلیارد ریال اعتبار تحت عنوان هزینه ایاب و ذهاب دانش‌آموزان به حساب والدین دانش‌آموزان استثنایی خوزستان واریز خواهد شد.

ممبینی درخصوص طرح خدمات حمایتی دانش‌آموزان استثنایی اظهار کرد: طرح خدمات حمایتی برای دومین سال پیاپی است که در خوزستان اجرا می‌شود که در این طرح تقریبا همه هزینه‌های توانبخشی، دارویی و درمانی دانش‌آموزان استثنایی تامین می‌ گردد و خانواده‌ها دیگر دغدغه‌ای برای تامین هزینه‌های فرزندان خود نخواهند داشت.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان در ادامه با بیان اینکه برنامه جامعی برای تامین هزینه‌های ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی در حال اجرا است، اذعان دشات: تاکنون اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد ریال جهت تامین کامل هزینه ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی اختصاص پیدا کرده است که در هفته‌های آتی به حساب والدین این دانش‌آموزان واریز خواهد شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: به همت دولت و حمایت‌های مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان، ۲۷ مرکز اختلال یادگیری در خوزستان راه‌اندازی شده است که سالانه 4 هزار دانش‌آموز دارای اختلال یادگیری را درمان و به چرخه تعلیم و تربیت باز می‌گردانند.

علی ممبینی با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی خوزستان در حوزه فضاهای آموزشی شاهد پیشرفت‌های خوبی بوده است، افزود: خیرین مدرسه‌ساز مهم‌ترین شریک راهبردی آموزش و پرورش خوزستان هستند و تاکنون 5 میلیارد ریال تجهیزات تخصصی در بین ۷۸ مدرسه استثنایی خوزستان توزیع شده است.

وی تعداد دانش آموزان خوزستانی تحت پوشش طرح تلفیقی را یکهزار و ۱۰۰ دانش‌آموز عنوان کرد.

ممبینی با تاکید بر حمایت ویژه از نیروی انسانی آموزش و پرورش استثنایی، بیان کرد: یکهزار و ۴۰۰ معلم استثنایی خوزستان سختی‌ها و مشکلات خاصی را در کلاس درس تجربه می‌کنند و به دنبال ایجاد بسترهای حمایتی ویژه برای معلمان استثنایی هستیم که با همراهی و کمک نیروهای تخصصی آموزش و پرورش استثنایی تاکنون ۱۱۲ هزار دانش‌آموز خوزستانی سنجش سلامت شده‌اند.

وی با اشاره به جایگاه معلولین در جامعه، اظهار داشت: همه نهادها و دستگاه‌های مرتبط با امر معلولین باید تلاش کنند تا دغدغه و درد و رنج معلولین کاهش یابد و زندگی برای این قشر تسهیل شود.

انتهای پیام/گ

بهره مندی دانش آموزان استتثنایی از خدمات حمایتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.