سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره کمبود وارفارین در بازار دارویی کشور توضیح داد.

کمبود وارفارینشعیبی سخنگوی سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره کمبود وارفارین در بازار دارویی کشور اظهار کرد: وارفارین در لیست کمبود‌های دارویی سازمان غذا و دارو قرار دارد.

وی افزود: ما پیش از این نیز کمبود وارفارین داشتیم اما کمبود آن برطرف شده بود ولی مجددا دچار کبود شدیم و این دارو در لیست واردات فوریتی قرار گرفت.

سخنگوی سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه وارفارین در داروخانه‌ها وجود دارد، گفت: بیماران می‌توانند با شماره ۱۹۰ وزارت بهداشت تماس بر قرار کنند تا وارفارین در آن موجود است به آن‌ها معرفی کنند.

شعیبی یادآوری کرد: وارفارین برای بیمارانی که غلظت خونی دارند به منظور پیشگیری از لخته خون در عروق به ویژه در بیماران قلبی و عروقی تجویز می‌شود.

انتهای پیام/

کمبود وارفارین در بازار دارویی کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
موسی بابالو
۱۷:۳۵ ۱۳ دی ۱۴۰۲
امروز از چهار طالقانی تامیدان حصارک پیاده امدم از تمام داروخانه‌ها سوال کردم هیچ کدام نداشت من سال ۸۰ عمل باز انجام دادم وشدیدا به این قرص نیاز دارم استرس الآن تمامخانوادم راگرفته فکری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۰۶ آذر ۱۳۹۹
سلام.داروخانه مرکز قلب تهران وارفارین داره.
Iran (Islamic Republic of)
سمیه
۰۲:۲۶ ۰۳ آبان ۱۳۹۹
چند روزه همه داروخانه های کرج راگشتم وارفاین نمی توانم پیدا کنم تعویض دریچه هستم به۱۹۰ هم تماس گرفتم هیچ جوابی ندادند فقط دد حال انتظا ر می گذارن
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۰:۳۳ ۰۵ تير ۱۳۹۸
ناصر خسرو
آخرین اخبار