انتخابات ریاست مجلس افغانستان فردا میان رحمانی و وردک برگزار می شود و هر فردی که بیشتری آرا را به دست آورد بدون در نظر داشت حد نصاب رئیس مجلس خواهد شد.

انتخابات نهایی ریاست مجلس میان «رحمانی» و «وردک» برگزار می شودبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، انتخابات ریاست مجلس افغانستان پس از برگزاری سه دور انتخابات، فردا میان میر رحمان رحمانی و خان محمد وردک برگزار خواهد شد و هر فردی که بیشتری آرا را به دست آورد بدون در نظر داشت حد نصاب رئیس مجلس خواهد شد.

خان آقا رضایی و خان محمد وردک دو نامزدی بودند که در دور اول مرحله سوم انتخابات ریاست مجلس بیشترین آرای نمایندگان را به خود اختصاص داده بودند و بعد از ظهر امروز چهارشنبه (5 سرطان/ تیر) در دور دوم مرحله سوم باهم رقابت کردند اما هیچ کدام برنده نشدند.

ملک قیس نور آغا ملک زی، رئیس موقت مجلس افغانستان پس از بی نتیجه ماندن دور سوم انتخابات گفت: مطابق اصول، دور چهارم انتخابات میان دو نامزدی که در سه دور گذشته بیشترین آرای نمایندگان را از آن خود کرده‌اند، یعنی میر رحمان رحمانی و خان محمد وردک برگزار می شود.

بسیاری از نمایندگان تاکید داشتند که هیات اداری فردا پنجشنبه را تعطیل اعلام کرده و دور چهارم انتخابات مجلس در روز شنبه هفته آینده برگزار شود اما رئیس موقت گفت که او صلاحیت تعطیلی مجلس را ندارد و اگر نمایندگان نمی خواهند فردا انتخابات برگزار شود در مجلس حاضر نشوند.

گفتنی است که حدود دو ماه از افتتاح مجلس افغانستان می گذرد اما نمایندگان مجلس افغانستان هنوز نتوانسته اند رئیس و هیات اداری خود را انتخاب کنند. تنش ها در مجلس افغانستان طی هفته های اخیر به زود و خورد های فیزیکی نیز کشیده شده بود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار