اعتیاد، رؤیای وارونه آرامش /سروآباد پاک‌ترین شهر کردستان

سرپرست فرمانداری سروآباد گفت: سروآباد در بحث اعتیاد و مصرف مواد مخدر از مناطق پاک و بدون حاشیه کردستان است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، کامیار میرزایی ، سرپرست فرمانداری سروآباد ،  در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت:  با توجه به پیشینه مذهبی و پایبندی مردم سروآباد به ارزش‌های دینی و خانوادگی ، اعتیاد  کمتر در این شهرستان نفوذ کرده است.

کامیار میرزایی افزود: برگزاری همایش پیشگیری از اعتیاد در سطح این شهرستان باعث تحکیم خانواده‌ها شده و در کاهش مصرف مواد مخدر، شناسایی مواد اعتیادآور و آگاهی بخشی به جوانان و نوجوانان تأثیرگذار است.

سرپرست فرمانداری سروآباد یادآور شد: بدون شک اقدامات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در این شهرستان زمانی با ارتقااثربخشی مواجه خواهد شد که با نگاه علمی و اندیشه نخبگان و متخصصان عرصه پیشگیری انجام شود.

وی افزود: بحران مواد مخدر در کنار سه بحران دیگر محیط زیست، تهدید اتمی و بحران فقر به عنوان یک مسئله مهم روز جهان بوده و حل این بحران و مقابله با آسیب‌های ناشی از آن، نیازمند عزم و جزم همه افراد جامعه است.

مسئول ارتباطات انجمن معتادان گمنام کردستان نیز در این جلسه اظهار داشت: انجمن معتادان گمنام به عنوان نهادی غیردولتی در راستای کاهش مصرف مواد مخدر و ریشه کن کردن اعتیاد در جامعه فعالیت می‌کند.

شهرام صفایی افزود: انجمن معتادان گمنام در سال ۱۳۷۳ در تهران اولین جلسه رسمی خود را برگزار کرد و هم اکنون در طول هر هفته ۲۱ هزار جلسه در اقصی نقاط کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با تلاش‌های انجمن معتادان گمنام هم اکنون بیش از سه هزار نفر در این استان از دام اعتیاد بهبود یافته اند گفت: هم اکنون سه گروه از این انجمن در مریوان و یک گروه در سروآباد تشکیل شده است و اعضای آن در هفته ۱۲ جلسه برگزار می‌کنندو اجرای تئاتر با محوریت اعتیاد و تأثیرات منفی آن، اجرای موسیقی شمشال، سخنرانی یک نفر از انجمن معتادان گمنام که بهبود یافته بود،  تجلیل از فعالان مبارزه با مواد مخدر از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

شهرستان سروآباد با ۲ بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی بیش از ۵۰ هزار نفر در فاصله ۹۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

انتهای پیام / م 

برگزاری انجمن معتادان گمنام در کردستان

برچسب ها: مواد مخدر ، معتاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.