فرماندار شهرستان ویژه زابل گفت: ۲۶ محله از ۳۹ محله شهرستان زابل با ۴۵ درصد جمعیت این شهر حاشیه نشین هستند به طوری که شهر زابل بیشترین حاشیه نشین نسبت به جمعیت را در سیستان و بلوچستان دارد.

۴۵ درصد جمعیت شهر زابل حاشیه نشین هستندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  غلامرضا گنجی فرماندار شهرستان ویژه زابل در نشست شورای اداری در سرسرای فرمانداری زابل از راه اندازی چهار دفتر تسهیل گر و توسعه محلی در سکونتگاه‌های غیررسمی این شهر خبر داد و افزود: با توجه به جمعیت حاشیه نشین زابل این تعداد دفتر جوابگوی نیاز ساکنان این محله‌ها نیستند و باید افزایش پیدا کند.

وی اظهار داشت: حاکم شدن بیش از ۲ دهه خشکسالی در منطقه سیستان و از بین رفتن بسیاری از مشاغل بویژه در روستا‌ها سبب مهاجرت روستاییان و ایجاد محله‌های حاشیه‌ای در شهر زابل شده است.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به هفته مبارزه با مواد مخدر گفت: این استان بویژه منطقه سیستان بدلیل همسایگی با کشور افغانستان به عنوان تولید کننده عمده موادمخدر در خط مقدم مبارزه با مواد خانمانسوز قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: اقدامات جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با مواد مخدر در مرز افغانستان سبب کاهش انتقال مواد افیونی به کشور‌های غربی و اروپایی شده است.

فرماندار شهرستان ویژه زابل با اشاره به افزایش حوادث رانندگی در برخی معابر این شهر گفت: پارسال ۱۵۰ نفر در بلوار شهید نوری (حدفاصل میدان یعقوب لیث تا بیمارستان امیرالمومنین (ع)) کشته و زخمی شده اند.

وی افزود: بر اساس تصمیم شورای ترافیک این شهرستان تعدادی سرعت کاه در این بلوار ایجاد شده که پس از اتمام پروژه ساخت و روشنایی میدان رستم تعداد این سرعت کاه‌ها کاهش پیدا می‌کند.

رئیس دفاتر تسهیل گری سکونتگاه‌های غیررسمی استان سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: هم اینک ۱۶ دفتر تسهیل گری و توسعه محلی در سکونتگاه‌های غیررسمی شهر‌های زاهدان، چابهار و زابل راه اندازی شده است.

شمس راهبر افزود: این دفاتر با اعتماد سازی، دارایی سنجی و سرشماری به صورت شبانه روزی در خدمت مردم قرار دارند.

وی اظهارداشت: چهار دفتر تسهیل گری و توسعه محلی در محله‌های اسلام آباد وحسین آباد، معصوم آباد و باقر آباد، هیرمند شمالی، حسن آباد و قاسم آباد راه اندازی شده است که در فاز نخست هفت هزار نفر را زیر پوشش قرار می‌دهند.

رئیس دفاتر تسهیل گری سکونتگاه‌های غیررسمی سیستان و بلوچستان ادامه داد: این دفاتر در فاز دوم در هر محله ۱۵ هزار نفر را زیر پوشش قرار می‌دهند و تا ۲ سال آینده شناسایی و پس از آن طی سه تا پنج سال توانمندسازی می‌شوند.

وی بیان کرد: «مدیر، کارشناس جامعه شناسی و اجتماعی، مددکاری، اقتصادی، شهرسازی و حقوق» ۶ عضو رسمی هر دفتر تسهیل گری و توسعه محلی را تشکیل می‌دهند

انتهای پیام/ع

راه اندازی چهار دفتر تسهیل گر و توسعه محلی در سکونتگاه‌های غیررسمی زابل

برچسب ها: فرمانداری ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار