شبکه بی‌بی‌سی به درخواست مقامات انگلیس ناچار شد کلمه توهین‌آمیز وزیر خارجه پیشین این کشور درباره فرانسه را که موضعی سختگیرانه درباره برکسیت داشت، حذف کند.

«پِشکل» خطاب قرارگرفتن فرانسه از سوی بوریس جانسونبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، بوریس جانسون، وزیر امور خارجه پیشین انگلیس و نامزد کنونی سمت نخست‌وزیری این کشور، زمانی که ترزا می‌ مشغول مذاکره با اتحادیه اروپا برای رسیدن به توافق بود، در واکنش به موضع سختگیرانه فرانسه در مذاکرات برکسیت گاف بزرگی داد و این کشور را «پِشکل» خطاب کرد.

بنا به گزارش دیلی میل، مقامات وزرات امور خارجه انگلیس ناچار شدند به منظور جلوگیری از رسوایی سیاسی و برهم خوردن روابط انگلیس-فرانسه، این بخش از صحبت‌های جانسون را از میان ببرند. آن‌ها شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی را که ویدئوی این سخنان نامزد نخست‌وزیری انگلیس را در اختیار داشت، متقاعد کردند در مستند خود جمله‌ای را که حاوی کلمه «پشکل» بود حذف کند.

جانسون این سخنان را در زمانی که وزیر امور خارجه دولت ترزا می‌ بوده، ایراد کرده است. یک مقام وزارت امور خارجه انگلیس در این خصوص گفت: «ما برای حذف یک بخش ناجور از صحبت‌های بوریس جانسون، جایی که فرانسه را پشکل می‌نامد، به گونه‌ای که در ادامه ویدئو مشکلی ایجاد نشود، مذاکره کردیم».

سخنگوی بی‌بی‌سی نیز در واکنش به این موضوع گفت: «برنامه مستند ما قصد دارد واقعیت‌های جاری در وزارت خارجه را منعکس کند».

شایان ذکر است، جانسون که در اعتراض به برنامه ترزا می‌ در خصوص برکسیت استعفا کرد، اکنون در جایگاه نخست رقابت‌های انتخابات رهبری حزب محافظه کار انگلیس و به تبع آن نخست‌وزیری این کشور قرار دارد. او وعده داده است طبق برنامه پیشین در ۳۱ اکتبر انگلیس را با توافق و یا بدون آن از اتحادیه اروپا خارج کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار