مهمترین مأموریت قوه قضاییه ایجاد تحول در چارچوب اصول اسلام، قرآن و قانون اساسی است

امام جمعه هرات گفت: حقوق بشر آمریکا برای همه کشور‌ها مشخص است لذا آمریکا نمی‌تواند خود را حامی حقوق بشر بداند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، حجت الاسلام محمد علی جعفری، امام جمعه هرات در در خطبه‌های نماز جمعه این هفته هرات با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که می‌فرمایند آمریکا بزرگترین ناقص حقوق بشر است گفت: آمریکایی که در ١٢ تیرماه سال ١٣۶٧ تعداد ٢٩٠نفر از مردم بی گناه ایران را در حمله به هواپیما مسافر بری کشورمان به شهادت رساند بعنوان بزرگترین پرچمدار ناقص حقوق بشر در دنیا است.

حجت الاسلام جعفری باگرامیداشت هفته قوه قضائیه و شهادت شهید بهشتی و ٧٢ تن از یارانش نظام جمهوری به‌عنوان بنیانگذار دستگاه قضایی در نظام اسلامی افزود: شهید بهشتی، انسانی صاحب فکر و اراده قوی، منضبط، اهل کار، بانشاط و به معنی واقعی یک نعمت بزرگ بود.

وی با اشاره به دیدار رئیس، مسئولان و کارکنان قوه قضائیه با مقام معظم رهبری بیان کرد: حضرت آیت الله خامنه‌ای مهمترین مأموریت قوه قضائیه در دوره جدید ایجاد تحول در چارچوب اسلام، قرآن وقانون اساسی برشمرد.

خطیب جمعه هرات یکی از وظایف مهم قوه قضائیه مبارزه سختگیرانه بافساد برشمرد تاکید کرد: مبارزه بافساد در قوه قضاییه در الویت است، زیرا حتی یک عنصر ناباب در دستگاه قضایی می‌تواند زحمات قضات وکارکنان این قوه را مخدوش وتاثیرات مخربی بر جای بگذارد.


حجت الاسلام جعفری ضمن تبریک هفته مبارزه بامواد مخدر با بیان اینکه مبارزه بامواد مخدر بدون مشارکت مردم امکان پذیر نیست تصریح کرد: در حوزه مبارزه بامواد مخدر بحث پیشگیری است که می‌توان با آگاه سازی و فرهنگ سازی مردم وجوانان از به دام افتادن سوداگران مرگ پیشگیری کرد.

حجت الاسلام جعفری حجاب وعفاف را یکی از ارکان اساسی در تحکیم بنیان خانواده دانست وگفت:پیش از انقلاب دشمن بانفوذ که دربین مسئولان داشت به دنبال تزریق فرهنگ غرب درجامعه بود، اما امروز شاهد توطئه‌ها و تهاجم فرهنگی و سلاح‌های جدید مثل فضای و ماهواره‌ها هستیم که به اصل دین و معنویت ما حمله کرده است.

وی ترویج فرهنگ عفاف وحجاب درجامعه امروز را یکی از ضرورت‌ها دانست وبیان کرد:باتوجه به اینکه دشمن به ارزش‌های اسلام ومبانی اعتقادی ومذهبی جوانان ما حمله کرده است، باید به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه بیشتر توجه شود.


امام جمعه هرات به ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) نیز اشاره کرد و افزود: امام جعفر صادق (ع) به‌عنوان بنیانگذار و مذهب شیعه خدمات بزرگترین و فراموش نشدنی را به تمام مسلمانان به خصوص پیروان جعفری مذهب خود کرده است.

وی صداقت وایمان راستین و بالای آن حضرت را مثال زدنی عنوان کرد و افزود: تمام رفتار وسیره زندگی آن امام عزیز باید چراغ راه تمامی شیفتگان وتشنگان حقیقت باشد.

انتهای پیام/ص

خطبه های نماز جمعه هرات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.