رئیس شبکه بهداشت و درمان قشم از اجرای ۷۰ درصدی طرح ملی بسیج کنترل فشار خون در این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ،رئیس شبکه بهداشت و درمان قشم گفت: با به کارگیری ١٦٣ نیرو در طرح ملی بسیج کنترل فشار خون تاکنون ٧٠ درصد این طرح در قشم اجرا شده است.

حمیدرضا بهزادی گفت: افراد بالای ۳۰ سال، مادران باردار و بیماران دارای نارسایی کلیوی، جامعه هدف طرح ملی کنترل فشار خون هستند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم افزود: گروه‌های کنترل فشارخون در ۶۷ نقطه از سطح شهرستان در دو نوبت صبح و عصر فعال هستند.


بهزادی گفت: ۳۸ درصد از جمعیت ۱۵۰ هزار نفری قشم را افراد بالای ۳۰ سال تشکیل می‌دهند که از این شمار هزار و ۹۷۰ مادر باردار و ۵۸ بیمار کلیوی هستند.
وی با اشاره به نتایج حاصل از اجرای این طرح در قشم گفت: ۵۵.۳ درصد از افراد، دارای فشار خون معمولی، ۱۳.۱ درصد مبتلا به فشار خون بالا و ۲۶.۹ درصد در مرز بیماری قرار دارند که باید پیوسته فشار خون آنان بررسی شود و ۴.۳ درصد از افراد نیز مشکوک به ابتلا هستند.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم گفت: هزار و ۹۸۱ تَن پس از کنترل فشار خون ارجاع غیرفوری و ۲۰۰ تَن نیز ارجاع فوری به پزشک ثبت شده است.
بهزادی سبد غذایی مصرفی را از مهمترین عوامل فشار خون در قشم برشمرد و افزود: غذا‌های محلی نظیر «مهیاوه»، «سوراغ» و «سورپیاز» از میزان بالایی نمک برخوردار هستند که مصرف آن‌ها باید با دقت و محدود شده باشد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان قشم با اشاره به اینکه متخصصان حوزه درمان قشم در دو سال اخیر دو برابر افزایش یافته اند، گفت: هم اکنون ٢٥ پزشک و ١٣ دندانپزشک در روستا‌های سراسر جزیزه مستقر هستند.

بهزادی گفت: در دو سال اخیر بیش از ٢٠ میلیارد ریال برای راه اندازی و تجهیز آزمایشگاه‌های شهر قشم، درگهان و روستای رمکان هزینه شده است.

انتهای پیام/ر

اجرای طرح کنترل فشار خون در هرمزگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.