رئیس‌جمهور روسیه در نشست خبری پس از پایان نشست سران گروه ۲۰، نحوه تامل این کشور با آمریکا را به اقدامات واشنگتن مرتبط دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در نشست خبری پس از پایان نشست سران گروه ۲۰ در اوساکای ژاپن نحوه تعامل این کشور و آمریکا را به اقدامات واشنگتن مرتبط دانست.

او در پاسخ به پرسشی درباره احتمال تحریم‌های بیشتر آمریکا علیه روسیه، اعلام کرد: بر عهده آمریکاست که در خصوص چگونگی ایجاد روابط تصمیم بگیرد. 

رئیس جمهور روسیه در ادامه گفت انگلیس برای فرار از مشکلات داخلی خود، برای دیگران اینطور جلوه می‌دهد که ما دشمن آن هستیم.ما انگیزه خصمانه علیه هیچ کسی نداریم.

پوتین در ادامه این نشست خبری گفت: ما در تماس مستمر با آمریکایی‌ها درباره سوریه هستیم و هماهنگی میدانی با آن‌ها داریم. همکاری ما با ترکیه نزدیک‌تر از همکاری با آمریکاییهاست.

او در بخشی دیگر از سخنانش گفت: با ولیعهد سعودی درباره کاهش تولید نفت گفتگو کردیم. روس‌ها و سعودی‌ها توافق در مورد کاهش تولید نفت خود را تمدید خواهند کرد و توافق اوپک در خصوص کاهش تولید ممکن است تا ۹ ماه تمدید شود.

رئیس جمهور روسیه درباره دیدار با همتای آمریکایی خود نیز گفت: دیدار با ترامپ نتیجه‌بخش، سازنده و خوب بود و آمریکا و روسیه «رایزنی‌هایی» را در مورد تمدید پیمان هسته‌ای استارت آغاز می‌کنند. ­

پوتین افزود:همه در خصوص لزوم تلاش برای اصلاح تجارت جهانی توافق کردند، هر چند برخی تردید‌ها طی نشست گروه ۲۰ وجود داشت، این نشست سران نتایجی داشت.

او همچنین اعلام کرد اگر کسی علیه روسیه اقدام کند، مسکو همواره اقدامات متقابلی را انجام خواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار