حضرت آیت‌اللّه خامنه‌ای در یکی از نماز جمعه‌های دهه ۶۰ به این شبهه که گفته می‌شود امام صادق (ع) به سیاست کاری نداشتند، پاسخ دادند.

توصف امام صادق(ع) در کلام مقام معظم رهبری +فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، حضرت آیت‌اللّه خامنه‌ای در وصف و تبیین شخصیت  امام جعفر صادق(ع) در جلسات و دیدارهای خود بیانات بسیاری را مطرح کردند. امام  صادق(ع) ششمین امامی هستند که پس از پدر بزرگوارشان امام محمد باقر(ع)  به مدت ۳۴ سال امامت جامعه اسلامی را برعهده داشتند.


بیشتر بخوانید: #امام_صادق/ گر نبودی، اثر از روضۀ ارباب نبود؛ خلق با حنجر تو ذکر "حسین جان" کردند


حضرت آیت‌اللّه خامنه‌ای در وصف و تبیین شخصیت  امام جعفر صادق(ع) در یکی از  خطبه‌های نماز جمعه اوایل انقلاب به این شبهه که گفته می‌شود امام صادق(ع) به سیاست کاری نداشتند، پاسخ دادند. در این خطبه رهبرانقلاب درباره زندگی امام صادق(ع) در طول دوران با برکت امامت خود که سی‌وچهار سال از سال ۱۱۴ تا سال  ۱۴۸ ادامه پیدا کرد و سرتاسر مبارزه بود، توضیح دادند. این مبارزه هم مبارزه فرهنگی بود، هم مبارزه دینی بود و هم مبارزه دینی بود.

رهبر انقلاب در ادامه با اشاره به اینکه برخی میگویند امام صادق(ع) به سیاست کاری نداشتند و علیه دستگاه فعالیتی نمی‌کردند و در صدد ایجاد حکوکت الهی و علوی نبودند، فرمودند: زمانی که امام صادق(ع) می‌گوید من امام هستم. امام یعنی چه؟ امام یعنی حاکم جامعه، امام یعنی رئیس جامعه  یعنی من همان کسی هستم که این خلیفه غاصب و بی‌دین جای من را گرفته است. آیا این یک حرف سیاسی است یا حرف فرهنگی است؟

در ادامه ویدئوی حاوی این بیانات رهبر انقلاب را می‌بینید:

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۱ ۰۹ تير ۱۳۹۸
خب امام ها به خواست خدا حرکت میکردن برای همین همه توی یک راه هستن واقعاهم نمیشه بگی مثلا امام علی جهتش با امام دیگه فرق دارن چون اونوقت یعنی داری میگی نعوذبالله خداشون فرق داشته
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۳:۱۷ ۰۸ تير ۱۳۹۸
امام مظلوم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۰۸ تير ۱۳۹۸
امام صادق ع هم مثل امام علی ع معتقد بودن که پادشاه خداست اما چون طی سالها حاکمان اون دوران از هدف اهل بیت ع شناخت پیدا کرده بودن و اگه بهشون ثابت می شد شاید برای شهادت امام و تمام نزدیکان و خویشاوندانش اقدام می کردن و البته مردم هم ایمان کافی نداشتن امام صادق ع در جهت این هدف غیر آشکارتر حرکت کردن اما هدف تشکیل حکومت خدا بود .
آخرین اخبار