علی‌رغم تهدید‌های آمریکا، افسران نیروی هوایی هند برای دریافت آموزش‌های مربوط به نحوه کار با سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ به روسیه اعزام خواهند شد.

نیرو‌های هندی درباره بکارگیری سامانه اس-۴۰۰ در روسیه آموزش می‌بینندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، افسران نیروی هوایی هند به زودی به منظور شرکت در برنامه‌های آموزشی مربوط به بکارگیری سامانه پدافند موشکی اس-۴۰۰ راهی روسیه می‌شوند.

فایننشال اکسپرس گزارش داد برغم تهدید‌های واشنگتن در خصوص خرید سامانه اس-۴۰۰ از سوی هند، افسران نیروی هوایی این کشور قرار است به منظور دریافت آموزش‌های لازم درباره سامانه اس-۴۰۰، سال میلادی جاری به روسیه اعزام شوند. فایننشال اکسپرس یادآور شد دهلی‌نو قرار است اولین محموله سامانه پدافندی اس-۴۰۰ را اکتبر سال ۲۰۲۰ دریافت کند.

گزارش فایننشال اکسپرس در حالی منتشر شد که ناندرا مودی، نخست وزیر هند در حاشیه نشست گروه ۲۰ در اوساکای ژاپن با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که دولت او دهلی‌نو را برای خروج از توافق خرید سامانه موشکی مشترک با روسیه تحت فشار قرار داده است، دیدار کرد.

در حالیکه دو طرف موضوع تعارضات طولانی مدت دو جانبه در خصوص سامانه اس-۴۰۰ را مورد بحث قرار ندادند، وزارت خارجه آمریکا به دهلی نو در خصوص تحریم براساس قانون کاتسا (قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق اعمال تحریم) به دلیل خرید سامانه پدافندی اس-۴۰۰ از روسیه هشدار داد. اوایل ماه میلادی جاری آمریکا به هند در خصوص خرید سامانه پدافندی اس-۴۰۰ از روسیه هشدار و به این کشور پیشنهاد داد تا به دنبال جایگزینی برای سامانه دفاع موشکی روسیه باشد.

وزارت خارجه آمریکا نیز در ۲۱ ژوئن اعلام کرد در ارتباط با سامانه اس-۴۰۰ همه متحدان و شرکای خود از جمله هند را ترغیب به صرف‌نظر از معاملات با روسیه کرده است.

با این حال هند به دنبال دریافت معافیت از تحریم‌های آمریکا به دلیل خرید سامانه پدافند هوایی اس-۴۰۰ روسیه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار