از ابتدای امسال تا کنون اعضای بدن ۶ بیمار مرگ مغزی در استان همدان اهدا شد.

اهدای عضو ۶ بیمار مرگ مغزی استان همدانمجید حمیدی، مدیر عامل انجمن اهدای عضو استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،گفت: از این بیماران مرگ مغزی  اهدای کننده عضو، ۴ نفر مرد و دو نفر زن هستند  و  یک مورد عمل اهدای عضو آن‌ها در تهران انجام شده است.

 وی افزود در این عمل‌های جراحی ۴ عضو قلب، کلیه ها  ،کبد و نسوج اهدا کنندگان عضو استان به بیماران نیازمند اهدا شد و در یک مورد از این عمل جراحی هم  تنها کبد و نسوج بیمار مرگ مغزی به بیماران نیازمند پیوند شد . 

 وی با بیان اینکه این افراد اهدا کننده عضو تاکنون به ۲۱ بیمار زندگی دوباره بخشیده اند افزود: بیشتر این بیماران مرگ مغزی بین ۳۵ تا ۴۵ سال سن داشته اند که به علت تصادف، و ضربه مغزی دچار مرگ مغزی شده بودند.

اسدالله خزایی، مریم مرادی و علی مولایی پور از همدان، مهدی زندبافت از اسدآباد، فائزه محمدی از ملایر و مهدی موسوی از بهار کسانی بودند که امسال با اهدای اعضای بدنشان بعد از مرگ مغزی به دیگران زندگی دوباره بخشیدند.

مدیر عامل انجمن اهدای عضو استان همدان ادامه داد: پارسال  هم خانواده های ۲۶ نفر از افراد مرگ مغزی ، اعضای بدن عزیزان خود را به بیماران نیازمند اهدا کردند .

انتهای پیام/ا

زندگی دوباره ۲۱ نفر در استان همدان با اهدای عضو 

برچسب ها: اهدای عضو ، مرگ مغزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.