مسئول بسیج سازندگی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین گفت: پس از رفع مشکلات اولیه سیل، این نهاد معین نورآباد لرستان شد و قرار است، ۴۵۰ واحد مسکونی را در این منطقه بازسازی و نوسازی کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، سرهنگ مهدی صادق پور مسئول بسیج سازندگی سپاه صاحب الامر (عج) استان گفت: پس از رفع مشکلات اولیه سیل، این نهاد معین نورآباد لرستان شد و با انعقاد تفاهم نامه‌هایی با بنیاد مسکن انقلاب قرار است تا ۴۵۰ واحد مسکونی را در این منطقه بازسازی و نوسازی کند.

به گفته سرهنگ صادق پور، در این زمینه افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در اولویت قرار دارند.

وی اضافه کرد: از ۴۵۰ خانه، ۵۰ خانه باید از نو ساخته شود و مابقی با کمک گروه‌های تخصصی جهادی، مردم و خیران رفع مشکل و بازسازی خواهند شد.

مسوول بسیج سازندگی سپاه صاحب الامر (عج) استان با بیان اینکه این خدمات در قالب طرح جهاد همبستگی انجام می‌شود، گفت: در این طرح برای رفع مشکلات مناطق سیل زده هر مسجد در هر محله‌ای مسئولیت ساخت و تجهیز یک واحد مسکونی را به عهده می‌گیرد.

وی افزود: عکس هر یک از خانه‌های تخریب شده در سایتی که به منظور همین طرح راه اندازی شده، بارگزاری می‌شود و هر مسجدی می‌تواند انتخاب کند که مسئولیت کدام خانه را به عهده خواهد گرفت.

سرهنگ صادق پور تبیین کرد: امامان جماعت و پایگاه‌های بسیج هر یک از مساجد در این زمینه توجیه شده اند و طرح به صورت هر مسجد یک خانه و هر کاسب یک کالای اساسی پیش خواهد رفت و یا با آورده‌های دولتی معین احداث خانه خواهند بود.

مسئول بسیج جهاد سازندگی استان با بیان اینکه هم اکنون پرونده‌ها تشکیل شده است و زمین‌ها برای واگذاری آماده هستند گفت: آوار برداری‌ها انجام شده است و جلسات متعددی هم با سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار کرده ایم.

وی یادآور شد: در حال حاضر بسیج سازندگی علاوه بر اعزام تیم‌های جهادی و کار‌های ساخت و ساز با دادن بسته‌های حمایتی اقتصادی به خانوار‌ها تا برقراری شرایط عادی زندگی در کنار مردم سیل زده است.

انتهای پیام/ک

سپاه استان قزوین معین نورآباد لرستان شده است 

برچسب ها: سپاه ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.