مقامات روس می‌گویند تولید سامانه پیشرفته دفاع موشکی اس-۵۰۰ آغاز شده و به زودی تحویل نیرو‌های مسلح این کشور داده خواهد شد.

روسیه تولید پدافند هوایی اس-۵۰۰ را آغاز کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، سرگئی چمزوف، مدیرعامل شرکت روستک روسیه اعلام کرد مسکو ساخت سامانه پدافند اس -۵۰۰ را آغاز کرده است.

چمزوف، مدیرعامل شرکت دولتی فناوری‌های پیشرفته روستک در گفتگو با شبکه تلویزیونی «روسیا ۱» گفت: تولید سامانه اس-۵۰۰ (S-۵۰۰) آغاز شده است. این پدافند هوایی بسیار پیشرفته‌تر از سامانه پدافند موشکی اس-۴۰۰ است. ترجیح می‌دهم در حال حاضر درباره آن صحبت نکنم، چون هنوز عملیاتی و تحویل نیرو‌های مسلح داده نشده است».

وی در پاسخ به سوالی درباره زمان تحویل این سامانه پیشرفته به ارتش روسیه، گفت: پس از تکمیل آزمایش‌های تسلیحاتی، اس -۵۰۰ تحویل نیرو‌های مسلح داده خواهد شد.

پیش از این یوری بوریسوف، معاون نخست وزیر روسیه در جمع خبرنگاران گفته بود سامانه موشکی ضد بالستیک اس-۵۰۰ طی سال‌های آینده در اختیار نیرو‌های مسلح قرار خواهد گرفت.  سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه اما اعلام کرده که  تحویل سامانه اس -۵۰۰ به ارتش در سال ۲۰۲۰ آغاز خواهد شد.


بیشتر بخوانید: معرفی ۶ سلاح فوق پیشرفته جدید ارتش روسیه+ تصاویر


به گفته «سرگئی روزین» معاون اول رئیس شرکت نظامی-دفاعی الماز-انتی روسیه، نسخه جدید سامانه پدافند موشکی اس-۵۰۰ (پرومته) توانایی هدف‌ قرار دادن حتی در خارج از فضا را دارد. پرومته، نسخه جدید سامانه دفاع موشکی این توانایی را دارد که اهداف را در خارج از فضا هدف قرار دهد. به گفته این مقام روس سامانه پدافندی پرومته را می‌توان برای مقابله با همه نوع موشک بالستیک به کار گرفت.

وی ضمن توضیح برخی از ویژگی‌های این سامانه افزود: «پرومته می‌تواند در فاصله بسیار دور سیگنال‌های دریافتی را اسکن و تجزیه و تحلیل و در فاصله ۶۰۰ کیلومتری هدف را رهگیری کند و رادار‌های آن می‌تواند همه نوع هدف از هواپیما، ماهواره، موشک‌های کروز و بالستیک را رصد نماید».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار