مدیرعامل آب و فاضلاب استان مرکزی از کاهش حدود ۲۰ درصدی سرانه مصرف آب در استان مرکزیی خبرداد.

کاهش حدود ۲۰ درصدی مصرف آب در استان مرکزیعرفانی نسب مدیرعامل آب و فاضلاب استان مرکزی  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،گفت: سرانه مصرف آب  در گذشته برای هر شهروند استان مرکزی ۲۶۰ لیتر بوده که با فرهنگ سازی این رقم به ۲۱۰ لیتر کاهش یافته است.

عرفانی نسب با بیان اینکه ۴۸۰ هزار مشترک آب و ۲۸۰ هزار مشترک فاضلاب شهری دراستان مرکزی وجود دارد افزود: در ۳۳ شهر استان مرکزی به جز شهرمامونیه که در نقطه سر به سرهست هیچ شهر استان کمبود آب وجود ندارد.

وی از فعالیت ۱۱ تصفیه خانه شهری در ۸ شهرستان استان مرکزی هم خبر داد و اضافه کرد: این تصفیه‌خانه‌ها ظرفیت تصفیه ۷۵ درصد از آب مصرفی جمعیت استان مرکزی را دارد.

۷۰ درصد ازمصرف خانوار‌های شهری استان مرکزی در بخش شست وشو استفاده می‌شود

مدیرعامل آب و فاضلاب استان مرکزی ادامه داد: ۷۰ درصد ازمصرف خانوار‌های شهری استان مرکزی در بخش شست وشو استفاده می‌شود که استفاده از لوازم کاهنده، چون سردوش‌ها و شیر‌های استاندارد با فشار هوا می‌تواند تاثیر چشمگیری در کاهش مصرف آب داشته باشد.

وی با بیان اینکه از کولر‌های آبی در مناطق گرمسیری در شبانه روز ۴۰۰ لیتر آب مصرف می‌کند به مردم توصیه کرد: با استفاده از سایه بان روی کولر‌ها مصرف آب را کاهش دهند.

انتهای پیام / ج

برچسب ها: آب و هوا ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.