شاکیان پرونده ها هم مانند خیران می تواند گذشت کنند

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: جلسات صلح و سازش باید با تمام ظرفیت در سطح استان برگزار شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یداله موحد؛ رئیس کل دادگستری و رئیس هیات امنای ستاد دیه استان کرمان امروز در جلسه این ستاد که در سالن اجتماعات دادگستری کل استان برگزار شد ضمن تاکید بر برگزاری جلسات صلح و سازش با استفاده از تمامی ظرفیت‌های استان گفت: نباید بر کمک‌های خیرین و نیکوکاران تکیه کرد، زیرا شاکیان پرونده‌ها خودمی توانند با گذشت و تخفیفی که نسبت به محکومین فوق دارند بعنوان یک خیر در زمینه آزادی آنان کمک کنند.

وی اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان سال جاری ۲۶ جشن گلریزان در سطح استان با ظرفیت مناسبی برگزار شدکه خیرین و نیکوکاران حضور چشم گیری نسبت به سنوات قبل در این جشن‌ها داشتند و این نشان از هماهنگی بین تمامی نهاد‌ها و دستگاه‌های مربوطه بوده است.

موحد افزود: با توجه به برگزاری منظم جشن‌های گلریزان در سطح استان بزودی از برگزار کنندگان این جشن‌ها طی مراسمی تقدیر و تشکر می‌شود.

در ادامه موسوی قوام مدیر نمایندگی ستاد دیه استان ضمن ارائه گزارش از عملکرد برگزاری جشن‌های گلریزان گفت: در طی برگزاریی ۲۶ جشن گلریزان در ماه مبارک رمضان در سطح استان خیرین حدود ۱۰ میلیارد تومان را در زمینه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد تعهد نموده که تا به امروز حدود ۵۰ درصد آن وصول شده است.

وی گفت: استان کرمان دومین استان در سطح کشور از نظر تعداد برگزاری جشن گلریزان است که امیدواریم با پیگیری‌های صورت گرفته مابقی تعهدات مربوطه هر چه سریعتر وصول و زمینه آزادی تعداد بیشتری از محکومین غیر عمد استان فراهم شود.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اظهار داشت: در حال حاضر تعداد ۲۱۹ محکوم غیر عمد در سطح استان داریم که برای آزادی آنان حدود ۷۵ میلیارد ریال نیاز است.

وی در پایان گفت با توجه به دستور العمل ریاست قوه قضائیه در چند ماه اخیر خوشبختانه آمار ورودی محکومین به پرداخت مهریه رو به کاهش است و این جای بسی خوشحالی دارد.
انتهای پیام/ی

آمار ورودی محکومین به پرداخت مهریه رو به کاهش است

برچسب ها: دادگستری ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار